Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

double-blind spel

Startat av jerry, 29 mars 2012 kl. 14:23:39

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

jerry

Vill ha hjälp med att ta reda på alla "double-blind" spel som finns.
Eller där det kan lämpa sig med speldomare.
Är trött på att veta för mycket om motståndaren.

Cityfight
Battle over britain
Flat top
8th army op. crusader
?
?
?
?
Nu spelas WIF på 5 pers samt red barricades på 2 man
Empires in arms kollapsade

Rydfalk

GDW hade en serie som hette Double Blind eller nåt sånt. Testade bara Market Garden.

Finns också en lista på Boardgamegeek där bland annat de är med:
http://boardgamegeek.com/geeklist/1483/ ... e-wargames

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

Elias Nordling

Battle for Normandy och Operation Market Garden från GDW rekommenderas.

Tidningen The Wargamer hade tre stycken, på västfronten, östfronten och öknen. Fula som stryk men lär vara rätt bra. Kommer inte ihåg exakta namnen, kan kolla upp om du vill.

Sen finns ju alla klosspel, de fyller nog double blind-nischen nuförtin.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

ErikLj

TaskForce (SPI)

Elias Nordling

Across the Potomac från Command Magazine. Tror deras Victory at Midway är Double Blind också. Scratch One Flat Top.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

jerry

Citat från: "ErikLj"TaskForce (SPI)

Sålde detat för ett par år sedan tyckte det var för lite utrymme på kartorna.
GDW´s normandy sålde jag också long time ago har kvar "crusader" o "market garden" i samma serie

jerry

Citat från: "Elias Nordling"Across the Potomac från Command Magazine. Tror deras Victory at Midway är Double Blind också. Scratch One Flat Top.

Ahh..... Tack ! "Across the potomac" var helt nytt för mig.

Rehnskiöld

Då ska vi se...från Game Designers Workshop erbjöds Normandy Campaign, 8th Army och Market Garden, samtliga till priset 139 kr styck.

Normandy Campaign, som jag har, har en väldigt snygg karta (*2, eftersom man givetvis har en varsin likadan karta).

yvig

Evilspook håller på och snickrar på en dubbelblindad version av Fleet-spelen som kommer att bli bland det häftigaste som jag sett. Strategic Air och detection ska vad jag förstår ändras helt och dessutom har han uppdaterat enheterna och standardiserat dem alla till samma version (de olika fleetspelen hade olika versioner av enheter på grund av att spelen utvecklades med serien).

Redan nu är ju fleetspelen, och då kanske främst Tvådje flottan (2:nd fleet) bland de bästa spel jag spelat, och dubbelblindat kan det bli hur spännande som helst. Med Evilspooks nya karta är det också möjligt att spela med östersjön i samma scenario vilket ju öppnar för nya strategier för ryssen och möjligt svenskt deltagande. 1982 blir spelåret vill jag minnas.

För de som inte känner till spelen så handlar de om sjökrigsföring mellan Warsavapakten och NATO på olika krigsskådeplatser i världen. Tvådje flottan utspelar sig i i norra atlanten från Kolahalvön till Storbrittanien och Grönland. Det finns en AAR från ett parti mellan mig och Evilspook någonstans i Kallakriget-forumet.

Det enda som talar mot att spelet ska bli klart under det närmsta århundradet är Evilspooks latenta asperger som tvingar honom att få varenda liten landninsplätt i norra vitryssland precis rätt ... :)
/Lars

jerry

vad trevligt  :D

EvilSpook

Citat från: "yvig"Det enda som talar mot att spelet ska bli klart under det närmsta århundradet är Evilspooks latenta asperger som tvingar honom att få varenda liten landninsplätt i norra vitryssland precis rätt ... :)
Vill nog höja ett varningens finger här. Det bör nämnas att det är ett projekt som jag jobbat med i nästan 15 år och som inte är ens i närheten av färdigställande. Mer pga av lättja än noggrannhet.

//EvilSpook

P.S. Året i första releasen blir nog 1985/86.

yvig

Citat från: "EvilSpook"
Citat från: "yvig"Det enda som talar mot att spelet ska bli klart under det närmsta århundradet är Evilspooks latenta asperger som tvingar honom att få varenda liten landninsplätt i norra vitryssland precis rätt ... :)
Vill nog höja ett varningens finger här. Det bör nämnas att det är ett projekt som jag jobbat med i nästan 15 år och som inte är ens i närheten av färdigställande. Mer pga av lättja än noggrannhet.

//EvilSpook

P.S. Året i första releasen blir nog 1985/86.

Du och dina varningens fingrar... :) Försöker ju sätta lite press här så det händer nåt.

EvilSpook

Citat från: "yvig"Du och dina varningens fingrar... :) Försöker ju sätta lite press här så det händer nåt.
Jaha - går det bra?  
:lol:

//EvilSpook