Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Hört på tåget

Startat av Elias Nordling, 5 april 2012 kl. 15:18:39

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Elias Nordling

Tåget från Malmö var igår fullt med värnpliktiga på väg hem över påsk. I restaurangvagnen sitter nåt slags officer och pratar non-stop för imponerade rekryter.

"Jag sade att nu ska jag visa er en film, den kommer att illustrera grunderna i befälsordning, stridslinjer med mera. Sedan satte jag på ett avsnitt av gladiatorerna."

Var det du, Ola? :-)
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Strv102r

Hmmm... Du har nog missat den största reformen av det svenska försvaret sedan 1901. Det finns inga vpl längre. Vi har ett yrkesförsvar (fast så vill ju inte politikerna kalla det, de säger frivilligförsvar).

I övrigt är svaret nej, det var inte jag. Jag hade satt på gladiator (i singular) med Russel Crowe. Eller inte. Försökte bara vara vitsig...
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Elias Nordling

Och här satt jag och bekymrade mig för om termen rekryter var korrekt militärsvenska, när det i själva verket var värnpliktiga som var fel. för att inte tala om att jag glömde kolla gradbeteckningen på pratkvarnen.

Jag visste inte om yrkesarmen trätt i kraft än eller om vi fortfarande hade värnpliktiga under utbildning i systemet.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"