Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

automatisk läsmarkering?

Startat av pelle, 6 april 2012 kl. 22:16:33

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

pelle

Jag tycker mig ha märkt senaste tiden (sedan senaste uppgraderingen?) att texter/forum markeras som lästa automatiskt? Verkar som om jag bara behöver ladda om listan med forum en gång så markeras allt som läst, ungefär som om jag hade klickat länken för att läsmarkera allt. Så jag tappar ofta bort mig vad jag har kvar att läsa innan jag har varit inne i alla forum och läst allt jag ville läsa.

Hittar ingen inställning i min profil för att ändra det här beteendet. Vill behöva klicka på ämnen för att de ska bli lästa (eller, såklart, klicka på "markera alla lästa"). Går det att fixa? Eller är det jag som gör fel?

Om jag loggar in lite oftare löser det såklart problemet också. :)

Elias Nordling

Jag kör med backa-knappen tillbaka till nya inlägg. Lite yxigt, och om man inte hinner läsa allt vid samma tillfälle funkar det ju inte. Problemet är väl att systemet bara håller reda på nya inlägg sedan senaste besöket.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

jonjac

På grund av det Elias nämner, så har jag sedan jag började läsa här haft problem med att första gången jag loggar in sedan en omstart så loggas jag ut direkt för att sedan när jag loggar in igen naturligtvis har noll olästa markerade... Men det är redan nämnt i annan tråd tror jag. :)

Men forumet är väl inte uppgraderat ännu?

Andreas Lundin

Konstigt, varför har jag inte dessa problem?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

pelle

Jag har bara problemet ibland. Märkte det inte alls förrän nyligen. Jag kan inte alltid återskapa ens när jag försöker. Ibland kan jag ladda om forumindexet eller hoppa fram och tillbaka mellan sidor utan att något markeras som läst, men ibland behöver jag bara titta två gånger på index så är allt plötsligt läst.

Eftersom det har fungerat så bra tidigare trodde jag det till och med var bättre än bara komma ihåg senaste besöket. Det verkade som om bara det jag verkligen inte hade läst var gulmarkerat. Skumt.

jonjac

Men vad betyder det när man har allt oläst, men det är några tråd-ikoner som hoppar omkring?

B_J_S

Har samma problem.
Om jag har sidan uppe med nya inlägg, så behöver jag inte läsa dem för att de skall bli automatlästa.

Forumet är kanske fulhackat?  :lol:

Uppdatera forumet till senaste versionen, det är nog den bästa lösningen.
//Jonas

pelle

Jag tycker det här problemet har försvunnit. Jag har provat att klicka runt på olika sätt och back och forward, men läsmarkeringarna är korrekta. Det är inte alls som det var en lång tid att allt oläst blev läst direkt när jag tittade på ett forum och sedan laddade om index-sidan. Märkligt.