Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Virgin Queen PBEM

Startat av Doomfarer, 23 april 2012 kl. 13:53:06

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

silversixx

Jag skyller på refresh som raderar alla caches och semester.  Om den sjätte mannen står mellan mig och "Jake" så står jag över av de anledningar som Björn skrev tidigare.  Nog för att Björn och Anders känner till mitt Hawaii-spel, men det är onödigt att utsätta Jonasx2 och Paul för det i så stor dos som CDG-spel ibland ger möjlighet till ;)

sfclinken

Jag tror inte jag har hängt med i turerna men om ni behöver en sjätte spelare så kan jag tänka mig att vara med. Jag har inga VQ-partier innanför västen men en heldel HIS. Har läst regler mm och endel forum så jag är insatt i situationen...
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

andqui

Citat från: "silversixx"Jag skyller på refresh som raderar alla caches och semester.  Om den sjätte mannen står mellan mig och "Jake" så står jag över av de anledningar som Björn skrev tidigare.  Nog för att Björn och Anders känner till mitt Hawaii-spel, men det är onödigt att utsätta Jonasx2 och Paul för det i så stor dos som CDG-spel ibland ger möjlighet till ;)

Så illa är det verkligen inte! Det är klart att du ska vara med.
Anders

andqui

Citat från: "sfclinken"Jag tror inte jag har hängt med i turerna men om ni behöver en sjätte spelare så kan jag tänka mig att vara med. Jag har inga VQ-partier innanför västen men en heldel HIS. Har läst regler mm och endel forum så jag är insatt i situationen...

Jättekul!

Men om Silversixx menar allvar med sitt inlägg ovan så verkar det som att vi ånyo saknar en sjätte man.  :(
Anders

Johan

ACTS och Vassal?

Är det meningen att det ska vara online eller PBeM?

Protestanterna, Ottomanerna, HRE, Frankrike, Spanien, England.

Citat från: "andqui"Jättekul!

Men om Silversixx menar allvar med sitt inlägg ovan så verkar det som att vi ånyo saknar en sjätte man.  :(
Mvh Johan

andqui

Vi tänker nyttja ACTS och Vassal (Virgin Queen modul version 1.5). Det blir PBEM och vi har inte lottat länder än.

Är du intresserad?
Anders

Johan

Ja.

Citat från: "andqui"Vi tänker nyttja ACTS och Vassal (Virgin Queen modul version 1.5). Det blir PBEM och vi har inte lottat länder än.

Är du intresserad?
Mvh Johan

andqui

Lottningen är klar om ingen invänder mot tillvägagångsättet. Det får vara fritt om man vill byta med någon.

Ottomans - Johan
France - Jonas
England - Peter
Protestants - Björn
Spain - Paul
HRE - Anders

Edit: Bytte med Björn, Björn bytte med Peter.
Anders

andqui

Om ingen har några invändningar mot fördelningen så kommer jag sätta upp ACTS någon gång i em/kväll samt bjuda in till Dropbox och skapa upp en initial vlog-fil.
Anders

Doomfarer

Låter bra! Tack för att du gör allt jobb.  :up:
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

B_J_S

skall bli riktigt roligt.  :twisted:
//Jonas

andqui

Nu finns det en log-fil i Dropboxen samt ACTS är uppe.

Jag vet dock inte hur man ska hantera spanska och portugisiska treasures som ligga på kartan med ACTS...
Anders

Doomfarer

Citat från: "andqui"Nu finns det en log-fil i Dropboxen samt ACTS är uppe.

Jag vet dock inte hur man ska hantera spanska och portugisiska treasures som ligga på kartan med ACTS...

You've got two basic options. In ACTS there's a separate module for Home Cards and Treasure Cards. If you don't want to do two of these, then it's still pretty simple to do in ACTS. Just take the chit from the Treasure Pool and put it into the Spanish player's hand.

For the four chits on the map, the Spanish player can still do it by taking putting them into his hand first, which will set their ownership to Spanish, and then putting them onto the board face down. The Spanish player will still be able to see what they are, but no one else will.
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Delirium

Ser skitbra ut det här. Jag är tillbaka till civilisationen igen men kommer inte att ha tillgång till min vanliga dator, vassal, dropbox o dylikt förrän i slutet av veckan. Däremot sätter jag gärna igång med diplomatin nu, vad säger ni andra?

Björn "den reformerade"
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

andqui

Citat från: "Doomfarer"
Citat från: "andqui"Nu finns det en log-fil i Dropboxen samt ACTS är uppe.

You've got two basic options. In ACTS there's a separate module for Home Cards and Treasure Cards. If you don't want to do two of these, then it's still pretty simple to do in ACTS. Just take the chit from the Treasure Pool and put it into the Spanish player's hand.

For the four chits on the map, the Spanish player can still do it by taking putting them into his hand first, which will set their ownership to Spanish, and then putting them onto the board face down. The Spanish player will still be able to see what they are, but no one else will.

På vilket sätt vill vi hantera detta?

Personligen tycker jag Vassal-lösningen verkar bra för både home cards och treasures då det känns lite väl meckigt med ytterligare ett ACTS-spel för bara detta.
Anders