Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Ljudbokstjänster?

Startat av Tordan, 24 april 2012 kl. 08:44:18

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Tordan

Hejsan, jag är lite nyfiken på att testa någon ljudbokstjänst. De jag har tittat lite på är Audible.com och Storytel.se.
Av dessa gillar jag de olika betalvarianterna hos Storytel, men föredrar utbudet hos Audible (engelsk SF).

Har ni några tips på andra tjänster? Biblioteket verkar bara tillåta streaming till dator, ej mobiler.
/Tord Hoppe

Mosse

Jag har "läst" många böcker från Podiobooks.com, där alla böckerna är gratis, de flesta dock av opublicerade författare - finns dock många juveler i biblioteket. (Gillar själv t.ex. Scott Siglers böcker...)

På svenska har jag köpt ljudböcker från AdLibris.com.

Alla dessa böcker lyssnar jag på via mobil. Podiobooks.com ger dig en rss-feed som gör att du kan lyssna på böckerna som podcasts.

ulve

jag har kört audible i flera år och är mycket nöjd. speciellt för att deras ios och androidapp är ritkigt bra och har funktioner för att lyssna i högre hastighet så man slipper bli tokig över hur långsamt dom pratar. Vill du bara testa så fungerar http://www.audible.com/twit2

då får du två böcker gratis.

Elias Nordling

Har erfarenhet av Storytel. Det funkar helt ok men bokutbudet är som sagt en aning begränsat.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Mosse

Storytel hade jag inte hört om tidigare, och det verkade attans bra. Kontaktade dem och tyvärr kräver de svenskt telefonabonnemang - så det hjälper inte oss på östra sidan av Åland...

Audible har jag funderat många gånger över, men gillar att alltid nu och då lyssna på annat språk än engelska - får väl nöja mig med att emellanåt köpa en ljudbok från AdLibris...

Tordan

Utbudet av SF/fantasy gjorde att det för mig blev ett ganska lätt val till slut. Det blev Audible. Deras app har bland annat den trevliga egenskapen att man kan öka/minska hastigheten på uppläsningen. Däremot saknar jag att man kan skaka på telefonen för att "anti-snooza" när man kör i sleep mode. Tack för er feedback!
/Tord Hoppe

Vvornth

Jag har vart medlem på Audible i ca 2 år. Oerhört bra kvalitet på inspelningarna, stort bibliotek och smidigt system för att förmedla böckerna. Har man en Kindle som mig kan man dessutom synka denna mot sitt Audible-konto. Rekommenderar verkligen denna tjänst.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

jonjac

För den intresserade kan jag också nämna att Tor/Forge plockar bort DRM-skyddet från sina e-böcker.

http://www.tor.com/blogs/2012/04/torfor ... o-drm-free