Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Fagers fråga - Den mest uttjatade & ointressanta situati

Startat av A F, 11 november 2004 kl. 17:45:10

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Magnus2

Citat från: "Delirium"När kommer det ett spel om kriget i Kina 36-45?

Kan inte låta bli - War of Resistance från GRD, China Theater - July 7, 1937 - December 7, 1941.

Magnus

A F

Citat från: "Delirium"Det står inget om företaget eller konstruktören?

Jag gjrde spelet, men vi håller det personliga skrytet lite kort. Man får så skum fanmail när man gör sånt här.

Delirium

Misstänkte det. Det finns gränser för hur mycket närbilder på Goth-tjejer man kan hantera per dag.

Men vad är det för företag? Ditt eget?
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

A F

Citat från: "Delirium"Misstänkte det. Det finns gränser för hur mycket närbilder på Goth-tjejer man kan hantera per dag.

Tveksamt. Stod fyra dagar i UGG's bås i Essen och visade HellGame. Till min kollega kom 300-kilos amerikaner med skägg. Till mig kom bleka skönheter intresserade av experimentell bondage och sånt. Har inte fått så många skumma förslag sen jag spelade i rockband i mitten på åttiotalet.

Fanmailen jag syftar på är snarare folk som i all välmening upplyser mig om att både jag och min familj kommer att brinna i helvetet för all framtid.

Citat från: "Delirium"Men vad är det för företag? Ditt eget?

Äger 33,3% i The HellGame Ltd. Om det är det du undrar.

Elias Nordling

>Visst känns det som att spelföretagen satsar på säkra kort vad gäller vilken genre de satsar på? När kommer det ett spel om kriget i Kina 36-45? Österrikiska tronföljdskriget? Rysslands invasion av Finland 1809?

Österrikiska tronföljdskriget är litet knepigt, men Kina 36-45 finns det drösvis med spel på. På rak arm kan jag komma på:

War of Resistance (GDR)

China Incident (3W)

Battle for China (MDG/Fiery Dragon)

Det sistnämnda är nyligen nyutgivet.

Finland 1809 är litet hopplöst. Svenska befälet är bara ute efter att förlora, men är så inkompetenta att deinte ens kan göra det ordentligt. Hur simulerar man sånt?
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Scipio

Citat från: "Elias Nordling"Finland 1809 är litet hopplöst. Svenska befälet är bara ute efter att förlora, men är så inkompetenta att deinte ens kan göra det ordentligt. Hur simulerar man sånt?

Varför inte med ett kort-drivet system? Ryssen kan spela anti-strategi kort på Svensken.    :)
"Randomization is too important to be left to chance"

A F

Citat från: "Elias Nordling"Finland 1809 är litet hopplöst. Svenska befälet är bara ute efter att förlora, men är så inkompetenta att deinte ens kan göra det ordentligt. Hur simulerar man sånt?

Sen är permisserna underliga. Den svenska hären retirerar planenligt mot Narvik för att koncentrera medan Ryssarna spetsar sig på Sveaborg. De osammarbetsvilliga Ryssarna passerar Sveaborg och följer efter...

silversixx

Situation och situation, däremot så säger jag att alla situationer efter Berlin är trista och oftast tyvärr ospelbara.