Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

TCS: Canadian Crucible (MMP/Gamers)

Startat av BigPapaBear, 31 juli 2012 kl. 14:22:31

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

BigPapaBear

Funderar på om jag ska ge TCS en till chans. Jag vill ju gilla systemet liksom... Dessutom är det väl inte allt för ofta man får leka kanadensare?

En mycket bitter liten man.

P-O Jönsson

Gillar inte kartan :( Eller de fula action figurerna heller för den delen :(. Ta bara en sån sak som att man ritat ut skuggorna från träden! Har man nitat fast solen på himlen eller??? Nej, ta tillbaka grafiken från Bloody 110!
(ja, känner att jag måste dissa nåt)
Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards

BigPapaBear

Hade du frågat mig för några år sedan hade jag sagt samma sak. Nu har jag kapitulerat inför det faktum att counters med dockor på är det nya svart. Trädskuggorna har jag dock inga problem med. Det är väl för att jag sedan länge lärt mig acceptera att man inte kommer att se några som helst landskapsförändringar.

Nysnygga kartor och gammalfula blippar om jag får välja! :)

Andreas Lundin

Jag håller med Björnen.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Goose

Detta är ett MÅSTEKÖP! Jag älskar Nicos landskap i GD'42 och tror ett lummigt Nordmandie gör sig lika bra. Dessutom tycker jag att den nya stilen gör TCS mer tydligt. T.ex. har man valt att skoghexar alltid är helt fyllda med trä, dvs inga små trädsnuttar som man kan gömma en halv bataljon i.
Nu väntar jag bara på att alla amerikanare skall förboka!

Mvh Tom

Goose

Hmmm...pinsamt. När man tittar bnärmre på bilden ovan så ser det dock ut som att träden inte alls fyller ut hela hexen som i GD'42! Hoppas att detta inte är den färdiga kartan...

BigPapaBear

Ja, okej. Nu har jag förbeställt eländet och inlett den långa väntan.

Strv102r

Jag tror att detta kan vara ett lämpligt objekt för oss på taktiksektionen på MSS...
Ola Palmquist. Spelar nu:  SPIs Operation Typhoon, därefter Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

BigPapaBear

Citat från: "Strv102r"Jag tror att detta kan vara ett lämpligt objekt för oss på taktiksektionen på MSS...

Bra, beställ 100 ex åt Försvaret.  :up: