Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Luftwaffeklocka

Startat av magnus lindström, 24 augusti 2012 kl. 15:31:45

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

magnus lindström

Är det någon som sett SMBs erbjudande om att köpa en luftwaffeklocka. Är det någon som hört/sett något? Är det något skräp man köper på marknaden eller är det seriöst? Den är ju retrosnygg och lite extra cool för en historienörd.

Mode

Jodå, jag har sett det. Det redan från början svala intresset blev rätt iskallt när jag skärskådade fotot utvisande baksidans inskriptioner. Där står att klockan är "wasserditch"!
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird.

magnus lindström

vad menar du med det kan du utveckla?

BigPapaBear

Citat från: "magnus lindström"vad menar du med det kan du utveckla?

Det är felstavat: wasserdicht borde det nog vara.
En mycket bitter liten man.

magnus lindström

ja det ser ju oseriöst ut... men förhoppningsvis ser de inte ut så i produktionen. kanske någon borde varna dom? tiden har gått ut nu, men går nog att beställa på måndag. jag tycker den ser bra tuff ut :)

Mode

Citat från: "BigPapaBear"Det är felstavat: wasserdicht borde det nog vara.
Rätt uppfattat. Tänkte inte på att det kanske inte var självklart...  :oops:

Min tanke var att med tanke på den näst intill bombastiska reklamen för hur korrekt in i minsta detalj den ska vara så är ett sådant fel ganska graverande, det ger s.a.s. en hongkongkänsla. Fast det är klart, originalklockorna kanske också var felstavade...    :)

Detta är dock helt och hållet mina egna tankar. Det verkar vara en självuppdragande klocka och om det är ett bra verk i den så är priset väl vad man kan förvänta. Priset om man har tillräckligt med bonuspoäng är inte helt avskräckande. I slutändan är det upp till dig själv hur du gör.
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird.