Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Virgin Queen på Friendly Fire

Startat av Delirium, 28 augusti 2012 kl. 10:17:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Delirium

Verkar enklare att starta separat tråd. Spelstart cirka 16.30 fredag på FF.

Deltagare (om inget oförutsett inträffar):

Roger
Anders
Björn/Villiam
Mikael
Klas
Magnus

Min bedöming är att de fyra förstnämnda klarar vilket land som helst, men att vi låter Klas och Magnus ta HRE eller Ottomanerna (enklaste nybörjarmakterna, tror jag). Lottningen går till så att jag låter slumpen (Johanna med en t6) först välja en spelare och sedan ett land i impulsordningen. Jag återkommer.
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

andqui

Mycket spännande! :)
Anders

Rydfalk

Är jag "Mikael"? Tror att jag står upp till... knogarna?... i chili på fredag eftermiddag.

/Mikael aka "Mikael"?
"Hoppas det regnar i sommar!"

Delirium

Nej, är en annan Mikael, andas lugnt och regelbundet!  :up:
Imperial Elegy
Space Empires

Delirium

Efter en tur till biblioteket, mataffären och diverse andra förehavanden har nu Johanna greppat tärningen och gett oss denna fördelning:

Magnus = Ottomanerna
Björn/Villiam = Spanien
Anders = England
Mikael = Frankrike
Klas = Holy Roman Empire
Roger = Protestanterna

Om man ogillar utfallet står det så klart var och en fritt att byta med någon annan.

Här på CSW finns länkar till regler, errata, faq, card manifest.
http://talk.consimworld.com/WebX/.1dd437e5/1174

Här är en bra strategiartikel på BGG för nybörjaren, i strategiforumet finns även andra mer specifika artiklar för den intresserade.
http://www.boardgamegeek.com/thread/811 ... all-powers

Är bra om folk kommer så förberedda som möjligt men givetvis begär ingen att man ska vara fullfjädrad expert och kunna varje liten detalj i reglerna.
Imperial Elegy
Space Empires

Scipio

Passar mig finfint. Ville testa något jag inte spelat tidigare så protestanterna funkar bra dom.
"Randomization is too important to be left to chance"

Delirium

Ett par tankar till är att om någon tror sig vara säker på att komma riktigt tidigt (Anders har nog rätt i att vår ankomst snarare blir närmare 17) och denne råkar vara ägare till spelet står det dem fritt att börja setup (som tar något längre tid än man tror) så tjänar vi lite tid. Det kunde nog också vara intressant att redan i förväg fundera på om vi ska sätta en tidsgräns för partiet eller om vi ska spela till det bittra slutet, där kan ni ju få suga lite på karamellen.
Imperial Elegy
Space Empires

andqui

Citat från: "Scipio"Passar mig finfint. Ville testa något jag inte spelat tidigare så protestanterna funkar bra dom.

Om det mot förmodan inte skulle passa dig så kan jag erbjuda mig att byta med mitt England då protestanterna är det enda land jag inte spelat än.
Anders

Scipio

Citat från: "andqui"
Citat från: "Scipio"Passar mig finfint. Ville testa något jag inte spelat tidigare så protestanterna funkar bra dom.

Om det mot förmodan inte skulle passa dig så kan jag erbjuda mig att byta med mitt England då protestanterna är det enda land jag inte spelat än.
Helst inte. England, Frankrike, Spanien spelar jag ogärna igen då jag inte har provat protestanterna.

Granlid

Citat från: "Delirium"Efter en tur till biblioteket, mataffären och diverse andra förehavanden har nu Johanna greppat tärningen och gett oss denna fördelning:

Magnus = Ottomanerna

:up:
Friendly fire isn't.

Delirium

Vad tror ni, någon som kommer tidigt och vill börja sätta upp sitt spel?
Imperial Elegy
Space Empires

Klas Malmström

Citat från: "Delirium"Vad tror ni, någon som kommer tidigt och vill börja sätta upp sitt spel?

Jag har tyvärr inte spelet - annars letar jag alltid efter incitament att gå tidigt från jobbet.  :D

Jag har för övrigt skrivit ut 6 stycken exemplar av Reference Charts (med errata påklistrad).
Klas Malmström
Linköping

Rydfalk

Jag har spelet och kan ta med det. Det behöver dock punchas och så.
/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

Scipio

Citat från: "Rydfalk"Jag har spelet och kan ta med det. Det behöver dock punchas och så.
Hmm, punchar du aldrig dina egna spel själv Mikael? Du tar bara med dom till konvent så gör andra det åt dig helt automagiskt?  :P

Scipio

Citat från: "Delirium"Vad tror ni, någon som kommer tidigt och vill börja sätta upp sitt spel?
Vi kommer nog fram vid fyratiden skulle jag tro så vi bör nog hinna göra det innan ni kommer.
Kan ta med mig mitt spel som är både punchat och klippt.  ;)