Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Beslutsångest

Startat av nielsen.filip, 28 augusti 2012 kl. 22:58:40

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Vilket spel skall solospelas nu?

Crisis: Sinai 1973
3 (15%)
The Great Battles of Alexander: Deluxe Edition
3 (15%)
Gustav Adolf the Great: With God and Victorious Arms
5 (25%)
In Their Quiet Fields II
1 (5%)
NATO: The Next War in Europe
7 (35%)
Red Star Rising: The War in Russia, 1941-1944
1 (5%)

Antal personer som röstat: 20

Omröstningen har avslutats: 28 augusti 2012 kl. 22:58:40

nielsen.filip

Vilket spel skall jag börja med nu, jag kan inte bestämma mig!

Rösta och ge gärna en anledning till varför jag skall spela just det spelet. Anledningarna kommer väga tyngre än rösterna.

....och nej, det finns ingen röd tråd mellan spelen mer än att jag antingen aldrig spelat dem eller att det var länge sedan samt att jag äger dem.

BigPapaBear

Jag saknade alternativet "flytta till etablerad krigsspelsort och kör ftf".  :D
En mycket bitter liten man.

Andreas Lundin

Jag röstade på NATO-spelet eftersom jag hört så mycket om det men aldrig sett det in action.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Elias Nordling

In their quiet fields är ett kanonlir och lämpar sig väl solitärt.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Andreas Lundin

In Their Quiet Fields är två på min lista. Har spelat det slaget i flera spel och situationen är ju så klart superintressant.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

nielsen.filip

Citat från: "BigPapaBear"Jag saknade alternativet "flytta till etablerad krigsspelsort och kör ftf".  :D
Jag tror faktiskt göteborg är ganska etablerat som krigsspelsort så det är inte det som är problemet.  :)

Mitt problem är att jag är sjukt osocial och inte tycker om folk.... samt det vanliga, tidsbrist. Efter fru, grabben, jobb och löpningen är krigsspelstid ofta bara tillgänglig mellan 22.00 och 24.00 på oregelbundna dagar. Inga lysande ftf förutsättningar m.a.o.

tyst mumlande: prioritera bättre, prioritera bättre

Elias Nordling

CiteraEfter fru, grabben, jobb och löpningen är krigsspelstid ofta bara tillgänglig mellan 22.00 och 24.00 på oregelbundna dagar.

Det känner jag igen!
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

BigPapaBear

Jo, Götet är fint ur krigsspelssynpunkt. Inbillade mig att Lindome låg någonstans på det lappländska kalfjället.

BigPapaBear

Citat från: "nielsen.filip"Mitt problem är att jag är sjukt osocial och inte tycker om folk...

Krigsspelare är inte folk.

Snowfox

Citat från: "Elias Nordling"
CiteraEfter fru, grabben, jobb och löpningen är krigsspelstid ofta bara tillgänglig mellan 22.00 och 24.00 på oregelbundna dagar.

Det känner jag igen!

Och en perfekt definition på asocialt beteende. Passa dig snart kommer socialen och tar kotten.  :lol:

Ursäkta att jag citerade ditt inlägg Elias, jag är inte helt kompis med klipp och klistra på paddan.
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Fredrik H

Sinai och Alexander är inte på min lista över roliga spel (jag äger båda). NATO däremot är roligt, balanserat och relativt snabbspelat. Man får en bra berättelse samtidigt som det inte är så detaljtungt - något som annars brukar få mig att tröttna när jag spelar solitärt.
ITQF har ett system som lämpar sig bra solitärt. Det har dessutom den fördelen att om du gillar systemet finns det massor med spel i serien som bara väntar på att spelas.
Red star rising var jag inte så imponerad av, men jag vet att andra gillar det. Tar ju onekligen en viss bordsyta i anspråk dock.
Gustav Adolf är nog helt okej solitärt, men jag tror att man måste ha en viss dragning åt perioden för att uppskatta det fullt ut.

Börja med NATO - det är så härligt att kasta sina sovjetiska horder västerut för att befria de förtryckta massorna i Västtyskland.

Mode

Strategic Surprise-scenariot i NATO givetvis! Om inte annat så för den härliga möjligheten att se NATOflyget i sina "nice and shiny napalmable rows" på fälten. Och gå gärna på hårt med kem från början. En revolution är som bekant ingen tebjudning.
 :ultra:

Glöm inte att förstärka stämningen med moralhöjande musik, exempelvis Röda Arméns kör i Poljusjke polje.
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird.

nielsen.filip

Tackar för all hjälp.

Jag lyssnar på folket, särskilt när politbyrån tycker likadant. Massorna i Västeuropa skall befrias, det är osolidariskt att de inte får njuta av planekonomi. NATO är alltså valt.

Reglerna är lästa, spelet är uppställt, sen insåg jag att jag inte förstod reglerna som jag först tyckte var mycket enkla. Men går detta bra så kan det komma en AAR på detta också.

Southpaw

Citat från: "nielsen.filip"Men går detta bra så kan det komma en AAR på detta också.

:up: