Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Speltjänst: Europa på LinCon-05

Startat av BigPapaBear, 7 oktober 2005 kl. 00:05:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

BigPapaBear

Provade på Speltjänsts nya försökskanin Europa (tror jag att det hette...) på LinCon. Ett trevligt litet spel om folkvandringarna i Europa i senantik och medeltid. Lite History of the World-känsla, fast bra mycket snabbare och väldigt mycket roligare.

Är lite nyfiken på om det har skett någon vidare utveckling/justering av spelet och om det kommer att tryckas?

Vill minnas att det var en del små balansproblem.
En mycket bitter liten man.

Arnvidh

Framförallt Britannia-känsla, och det är ju inte fel! Jag undrar också vad som händer med spelet, det finns i alla fall ingen info på deras hemsida.

BigPapaBear

Absolut, stor Britannia-vibb. Bättre väder, dock.  8)

thermopylai

Visst kommer det att tryckas. Jag kan däremot inte säga exakt när. Dels håller vi på att balansera upp det och sen ska det ut på en ny runda blindtester.

Dels ska vi sälja break-even på vårt första spel World in War, innan vi investerar så mycket (vilket vi är på god väg att göra, men det tar nog minst några månader till).

En gissning skulle kunna vara till våren, ungefär.

Visst är det en mycket av en Britannia-variant (det råkar ju vara ett av både mina och Jepsons favoritspel). Men till skillnad från Hispania, Maharaja och Chariot Lords, vill vi göra ett spel som är lite mer snabbspelat och streamlined än Britannia, snarare än tvärtom som tidigare försök. Lite mer eurogame helt enkelt, fast med så mycket historisk flavour som går att pressa in på kort tid och korta regler. Jag har väldigt svårt för abstrakta euros, där det man gör inte betyder eller simulerar nåt annat än att samla VP.
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

BigPapaBear

Abstrakta eurospel är nog det mest vedervärdiga som finns. En skymf mot den högkultur som brädspelandet utgör.  :x

Kul att höra att det går framåt!

Jon Karlsson

Citat från: "thermopylai"Men till skillnad från Hispania, Maharaja och Chariot Lords, vill vi göra ett spel som är lite mer snabbspelat och streamlined än Britannia, snarare än tvärtom som tidigare försök. Lite mer eurogame helt enkelt, fast med så mycket historisk flavour som går att pressa in på kort tid och korta regler. Jag har väldigt svårt för abstrakta euros, där det man gör inte betyder eller simulerar nåt annat än att samla VP.

Nu har du nästan sålt spelet till mig, i alla fall. :up:
[tittar på bildskärm] - Vad är min position?
- Det beror på vilken av prickarna som är du.
- Vadå 'vilken av prickarna'? Jag är ensam här!
- Då föreslår jag att du börjar springa och skrika!

Mosse

Ända sedan jag "snubblade" över World in War: Combined Arms 1939-1945 för ett bra tag sedan har även jag väntat på nyheter om det här spelet. Har flera gånger stått i butiken med reprinten av Britannia i handen, men lagt tillbaka den för att jag vill vänta och se "vad Speltjänst ställer till med"....

Något nytt på denna fronten?

A F

Jocke.... SÄG NÅGOT!!! :o

thermopylai

Vill ni se Europa i handeln så fort som möjligt, så köp gärna ett reservexemplar av World in War  :wink: Tänk så mkt värt det ska bli när det är OOP  :wink:

Allvarligt talat så har vi inte sålt breakeven på WiW än, och måste göra det innan investeringskapitalet för att trycka nåt nytt finns. Så där står vi just nu. Det är jättekul att intresset fortfarande finns för spelet i alla fall! Vi kanske borde ordna speltest av en uppdaterad version på nästa lincon, eller dyl?
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

Mosse

Citat från: "thermopylai"Det är jättekul att intresset fortfarande finns för spelet i alla fall! Vi kanske borde ordna speltest av en uppdaterad version på nästa lincon, eller dyl?
Finns det bilder/information någonstans på nätet om det också, så att även intresserade som inte finns i närheten av svenska spelkonvent skulle ha en chans till utökad salivproduktion?