Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Crown of Roses

Startat av Delirium, 2 oktober 2012 kl. 21:02:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Delirium

Det här är nog det spel jag ser fram emot mest just nu. Är kraftigt försenat, men vad jag förstår har de faktiskt använt tiden till att göra en del revideringar för ökad tydlighet i regelboken. Ja, det finns spel om Rosornas krig och till och med blockspel om Rosornas krig, men den här vidareutvecklingen av Kingmaker har ett djup som lovar riktigt gott. Personligen tror jag att nyckelfrågan blir hur balanserad fyrspelarvarianten är.

http://www.gmtgames.com/p-234-crown-of-roses.aspx

http://www.boardgamegeek.com/image/1367 ... e=original
Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Doomfarer

Jag gillar kartan, lite retro-vibbar.
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Delirium

Kanske ett pbem-projekt?  8)

silversixx

Oooh!
Tur att du ska köpa det, Björn!
Då får du möjligheten att försöka vinna mot mig i ett spel, igen...

virre

Den där har jag dregglat lite över förrut tror jag

Delirium

I dagens update från GMT är första nyheten att Crown of Roses har börjat skeppas iväg, utmärkt.

B_J_S

Jag är på för ett spel när det kommer.  :)
//Jonas

Delirium

Spelet skickat!

Mitt mål är att ha regelboken inpluggad tills ankomst och dra ihop ett fyrmannaparti omedelbart ur kartongen.

Doomfarer

Funkar det att spela via VASSAL Cyberboard? Sugen i så fall.
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Delirium

Det vet man inte förrän någon har gjort modulen vilket lär dröja ett tag. Borde ju funka tycker jag men är svårt att säga innan vi vet hur spelet flyter...

silversixx

Citat från: "Delirium"Spelet skickat!

Mitt mål är att ha regelboken inpluggad tills ankomst och dra ihop ett fyrmannaparti omedelbart ur kartongen.
Väntar på sms:et...

B_J_S

Citat från: "Delirium"Spelet skickat!

Väntar också på order om uppställning. 8)
//Jonas

Snowfox

Citat från: "Delirium"Det vet man inte förrän någon har gjort modulen vilket lär dröja ett tag. Borde ju funka tycker jag men är svårt att säga innan vi vet hur spelet flyter...

GMT brukar vara snabba med att få ut Vassalmoduler. På de spel jag köpt i år har de oftast funnits tillgängliga innan spelet kommit fram. Jag skulle kunna tänka mig ett emailparti oxå.
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Delirium

Mitt spel kom igår, givetvis med straffavgift. Nåja, ser strålande vackert ut förutom ett par problem med blocken som designteamet har varnat för sedan tidigare. Hoppas jag kan få ihop till spel så snart som möjligt.

Andreas Lundin

Vilka problem med träbrickorna har rapporterats?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East