Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Scipio

Galore 2013 bilder

Startat av Scipio, 11 februari 2013 kl. 11:07:48

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Scipio

Spelhelgen drog igång med spelandet av ett barnspel där man enligt säkra källor skulle låtsas vara lämlar som skall undvika att bli uppätna av örnar så att man sedan kan begå självmord!?   :shock:


Magnus och Erik spelade Bloody April:


1914: Offensive à outrance gänget har kommit igång:


Tidigt in i 1914: Offensive à outrance:


Regeldiskussioner förekommer också ibland i 1914: Offensive à outrance:


Battle for Normandy-gänget är igång:


Några turns in i 1914: Offensive à outrance:


Jonas och Erik spelade Somme 1918:


1st Alamein:


Lou Coatney and Patrick spelade 1st Alamein designat av Lou Coatney:


Tidigt in i 1914: Offensive à outrance:


Ungefär tre veckor in i 1914: Offensive à outrance:


Ungefär tre veckor in i 1914: Offensive à outrance:


Ungefär tre veckor in i 1914: Offensive à outrance, när partiet bröts så stod Tyskarna vid Paris portar och de allierade hade dragit igång en motoffensiv mot tyska 1-3 armén, den här bilden är från en eller två turns innan vi bröt:
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

dagon

#1
Schyssta bilder.

Skulle vara mycket intressant att få en AAR på "The Battle for Normandy"-partiet då vi är ett gäng som ska dra igång det inom de närmsta veckorna.
För Kung och Fostervatten

Rikard W. Andersson

#2
Citat från: "dagon"Skulle vara mycket intressant att få en AAR på "The Battle for Normandy"-partiet då vi är ett gäng som ska dra igång det inom de närmsta veckorna.

Den tyska sidan, där undertecknad ingick, insåg att de inte hade tillräckligt bra grepp om reglerna för att bjuda upp till dans och hoppade av efter invasionsdagen 6 juni. Anders och Hasse fortsatte tappert ytterligare en dag genom att spela båda sidorna. Men spelet packades ihop efter 7 juni. Tyvärr inte mycket till AAR att bjuda på. Hoppas ni får bättre lycka med spelet.

aegneus

#3
Det vi lärde oss här var framför allt var: hitta tiden att öva på scenarios innan kampanjen! Det vi gjort tidigare år (men Rikard och David aldrig hann) är att spela igenom några scenarios. Jag föreslår Omaha (men då med alla regler, dvs flyg och flotta, det är bara att ta hälften av båtarna och lite flygpunkter) och Gold-Juno-Sword (som finns på nätet).

En två år gammal AAR http://www.krigsspel.se/forum/viewtopic.php?t=2617&postdays=0&postorder=asc&start=181

Och saker att läsa om sudden death http://www.krigsspel.se/forum/viewtopic.php?t=2353&start=60

En annan sak vi tror på är att trolla bort ev väder i de två sämsta väderkategorierna för de allierade de tre-fyra första omgångarna. Bara för att det blir roligare så...

dagon

#4
Tack Rikard och aegneus!
Angående övning: jag tror de andra spelarna i gruppen har några scenarion innanför västen, själv var jag med i två turns i Operation Epsom som britt. That's it.
Tänkte föreslå att jag kan spela nån lite mer perifer del av fronten, kanske Utah Beach och Cotentin kan vara nåt.  
Ser hur som helst fram emot det, systemet känns "lagom" och bra.
För Kung och Fostervatten