Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Pax Porfiriana

Startat av Delirium, 19 februari 2013 kl. 10:13:10

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Andreas Lundin

Nåja, du segrade ju för bövelen. Så du spelade inte så tokigt ändå.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Scipio

Ah, men han kanske inte vann tillräckligt mycket...?  :P
"Randomization is too important to be left to chance"

Doomfarer

¡Viva la Revolución!
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Elias Nordling

Han kanske tyckte han själv spelade dåligt och ni andra direkt pinsamt dåligt? :-)
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Doomfarer

Vi spelade nog alla suboptimalt, jag lyckades dock få ihop en hel hög revolutionärer som vann spelet åt mig.
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Delirium

Pax Porfiriana är komplicerat när det gäller att veta vem som egentligen leder i första hand och att veta vad jag kan göra för att förstöra för den som leder i andra hand.

Det första problemet har att göra med att det finns fyra, eller till och med fem sätt att vinna på, beroende på vilken Regim som gäller och att Regimen kan ändras snabbt.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

thermopylai

CiteraDet första problemet har att göra med att det finns fyra, eller till och med fem sätt att vinna på, beroende på vilken Regim som gäller och att Regimen kan ändras snabbt.

Uuääh! Där dog spelintresset för mig. Hittills har det ju låtit superintressant, men det här låter som den sortens abstrakt meningslös komplexitet som gör mig tokig med vissa spel. Så om man ska spela bra måste man varje runda analysera hur alla de andra spelarna kan vinna på ca 12 olika sätt? Usch!
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

Delirium

Lite drastiskt uttryckt men låt oss ta ett parti på Lincon så får du se vad jag menar. :)
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed