Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Se hit, vise män

Startat av Delirium, 4 mars 2013 kl. 09:55:14

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Delirium

Jag försöker komma ihåg vad ett spel hette som jag såg på CSW:s förstasida för 1d4 månader sedan.

Spelet var ett solospel som börjar med hur Jesus kommer till Jerusalem och hur man sedan försöker skapa så bra förutsättningar som möjligt för den framtida kristendomen (om jag minns rätt). Ja, ibland har jag udda smak.

Problemet är, som alla säkert vet som har försökt, att det i princip är omöjligt att googla på saker som Jerusalem eller Jesus Kristus.

Någon som har minsta aning om vad i helsefyr jag pratar om?
Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

SebastianKalucza

Först och främst, grattis att ni gift er!

Hur som helst tror jag det är detta du sökte: http://boardgamegeek.com/boardgame/126426/a-d-30

Har aldrig hört om det innan men när du gav mig en google-utmaning kunde jag inte låta bli :)

Delirium

Stort tack, det var helt rätt! Visst verkar det coolt? ;)
Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

SebastianKalucza

Citat från: "Delirium"Stort tack, det var helt rätt! Visst verkar det coolt? ;)

Det var så lite så. Jo det kan säkert vara intressant. Kanske hade varit ännu roligare som 2-spelar spel i Life of Brian anda där man ska övertyga folk att man är den "rätte"? Follow the Gourd! No, follow the sandal!

Andreas Lundin

CiteraKanske hade varit ännu roligare som 2-spelar spel i Life of Brian anda där man ska övertyga folk att man är den "rätte"? Follow the Gourd! No, follow the sandal!

Bra idé! Men kanske ännu fler spelar än två!? :up:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

SebastianKalucza

Citat från: "Andreas Lundin"
CiteraKanske hade varit ännu roligare som 2-spelar spel i Life of Brian anda där man ska övertyga folk att man är den "rätte"? Follow the Gourd! No, follow the sandal!

Bra idé! Men kanske ännu fler spelar än två!? :up:

Varför inte, finns alltid plats för fler profeter. Har man lite valmöjligheter i sitt religionsval

Mode

Låter nästan som en utmaning att designa ett spel.    :D
Sedan kan man skruva historien ett varv till med ett spel där man spelar en speldesigner, med uppgift att designa ett "Life of Brian"-spel.
Målet är att först få sitt spel förbjudet i Norge.    :lol:
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird.

zilver

Idén är rätt intressant, även om det måste vara svårt att göra ett spel baserat på en historisk figur som enligt beslut 400 år senare gör allting perfekt. Det som skulle vara intressant är att göra ett spel om den period från koncilierna 325 till 461 där det som från början är en liten lokal rörelse blir ett politiskt redskap att räkna med. Lite Republic of Rome på något sätt.

Elias Nordling

Ska finnas ett spel som heter Credo om det. Där ska man bl a på slutet komma överens om en trosbekännelse vilket innehåller ett moment av rollspelande som tydligen kan bli rätt kul.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Doomfarer

Credo är superkul i rätt sällskap. Speciellt som varje parti avslutas med att man läser upp trosbekännelsen man kommit fram till.
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on