Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

T

Gothcon 2013?

Startat av Tommy Röhs, 27 februari 2013 kl. 15:36:57

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

tinG

#Fredagsmys
#WaRII

Vi kommer fira Gothcon/långfredag med Wacht am Rhein på Hisingen.

Klippt & skuret ur min senaste internrapport:
CiteraKG Peiper har på fm 17 dec intagit Malmedy. Resterande 1SS PzD har stött på visst amerikanskt motstånd mellan Malmedy och St. Vith där de påträffade och överraskade delar av US 7.ArmD som var på marsch för att understödja US VIII Corps. 12ss PzD avancerar tätt bakom och håller hö flank. St. Vith fortsatt i amerikansk kontroll men flankerna börjar nu hotas, dels från norr där 18 VGD avancerar genom skogarna och dels från söder där 116 PzD tillslut kommit över Our vid Bad Rauburg (stvn?). US 112 rgt/28.ID slåss förtvivlat men tappert för att täcka VIII Corps' artilleri som nu snabbt försöker gruppera mot nordväst.

'Skyline Drive' framför Clervaux är nu helt under tysk kontroll. 2 PzD har intagit staden och försvararna börjar blicka över axeln mot vägen till Bastogne. Söder om Clervaux har 26 VGD och 5 FsjD korsat floden Clerf och avancerar mot US 28.IDs HQ i Wiltz.

Tyska 7 Armee har nu lyckats etablera ett brohuvud söder om Sauer men verkar förnärvarande nöjda med detta. Striderna har trappats av efter att amerikanerna evakuerade Diekirch. Amerikanska förstärkningar har börjat anlända, dels ett regemente ur US 4.ID och under eftermmiddagen väntas de första delarna av US 10.ArmD använda väster om Ettelbrück.

Förstärkningar har även kallats från US 9 Army i norr. Förutom 7.Arm har även tre infanteridivisioner dirigerats in i striden. 1.ID, 9.ID och 30.ID är på marsch söderut för att försöka stoppa 6SS Pz.Armee's framryckning.

Hur går offensiven? Historiskt... Med andra ord: "åt skogen!"

Men Ulf verkar nöjd!!

Det är bara att höra av sig om man är intresserad av ett gästbefäl!

:up:
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

silversixx

Citat från: "tinG"#Fredagsmys
#WaRII

Vi kommer fira Gothcon/långfredag med Wacht am Rhein på Hisingen.

Klippt & skuret ur min senaste internrapport:
CiteraKG Peiper har på fm 17 dec intagit Malmedy. Resterande 1SS PzD har stött på visst amerikanskt motstånd mellan Malmedy och St. Vith där de påträffade och överraskade delar av US 7.ArmD som var på marsch för att understödja US VIII Corps. 12ss PzD avancerar tätt bakom och håller hö flank. St. Vith fortsatt i amerikansk kontroll men flankerna börjar nu hotas, dels från norr där 18 VGD avancerar genom skogarna och dels från söder där 116 PzD tillslut kommit över Our vid Bad Rauburg (stvn?). US 112 rgt/28.ID slåss förtvivlat men tappert för att täcka VIII Corps' artilleri som nu snabbt försöker gruppera mot nordväst.

'Skyline Drive' framför Clervaux är nu helt under tysk kontroll. 2 PzD har intagit staden och försvararna börjar blicka över axeln mot vägen till Bastogne. Söder om Clervaux har 26 VGD och 5 FsjD korsat floden Clerf och avancerar mot US 28.IDs HQ i Wiltz.

Tyska 7 Armee har nu lyckats etablera ett brohuvud söder om Sauer men verkar förnärvarande nöjda med detta. Striderna har trappats av efter att amerikanerna evakuerade Diekirch. Amerikanska förstärkningar har börjat anlända, dels ett regemente ur US 4.ID och under eftermmiddagen väntas de första delarna av US 10.ArmD använda väster om Ettelbrück.

Förstärkningar har även kallats från US 9 Army i norr. Förutom 7.Arm har även tre infanteridivisioner dirigerats in i striden. 1.ID, 9.ID och 30.ID är på marsch söderut för att försöka stoppa 6SS Pz.Armee's framryckning.

Hur går offensiven? Historiskt... Med andra ord: "åt skogen!"

Men Ulf verkar nöjd!!

Det är bara att höra av sig om man är intresserad av ett gästbefäl!

:up:
:(
Varför berättar ingen för mig när det är WaRII som vankas?

Andreas Lundin

CiteraVarför berättar ingen för mig när det är WaRII som vankas?

Gjorde han inte just det?  :P
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

silversixx

Citat från: "Andreas Lundin"

Bra datum att boka in det på ;)
Hade jag vetat det tidigare så hade inte behövt betala 350 kronor i inträde...
Man kan inte ha kommunalanställda till nåt gott alls märker jag :down:

tinG

Citat från: "silversixx"
Citat från: "Andreas Lundin"

Bra datum att boka in det på ;)
Hade jag vetat det tidigare så hade inte behövt betala 350 kronor i inträde...
Ja, jag har alltid tyckt att Gothcon ligger illa till!

CiteraMan kan inte ha kommunalanställda till nåt gott alls märker jag :down:

Wehrmacht är i allra högsta grad en nationell angelägenhet...  :wink:
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Brain

Krigsspelsrummet är nu öppet.

Även i år har vi fått nya lokaler. I år befinner vi oss i S408 och på gott och ont är alla andra brädspel förflyttade till Norra (GothCon har inte fått källarvåningen i år).

Stora lokaler så jag hoppas det kommer många som vill ha plats att spela.
:)

Själv kommer jag lära ut ASL:STarter Kit för dem som vill men om någon har med sig något Krigsspel med större enheter än grupp är jag intresserad att pröva på.
Tomas Davidsson
Borås

tomas.davidsson@armagedon.se