Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

A Game of Thrones

Startat av mattilacken, 19 oktober 2005 kl. 21:49:23

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Andreas Lundin

#15
CiteraEller att han kör en Robert Jordan och dör.

Då tar nån annan över och skriver färdigt, så...
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

silversixx

#16
Hmm...
Så för att få läsa böckerna innan man går i pension så ska GRRM dö ganska snart.
Å andra sidan, kommer hans "spökförfattare" (Kalåadakalåada*) kunna hålla samma fina berättelse igång?
För i JRR så var det väl bara att de kubbade jorden runt i 4 böcker?


*
- Ha' du hôrt va de kallar vägen mellan polishuset och de' nya tingshuset?
- Rättegången!

- Vet du va' de kallar de nya tingshuset?
- Rätt nära Ullevi!

- De' e' så hä' års som alla vill bo i Glasgow
- 500,000 invånare och alla skottar!

Det får räcka för idag.

Elias Nordling

#17
Det är med Göteborgare som med kvantfysik. Man kan inte avgöra om de bara drar Göteborgsvitsar när det är utsocknes närvarande, eftersom observationen påverkar utfallet.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Doomfarer

#18
Verkar som HBO get serien grönt ljus nu. Skall bli kul att se hur mycket de lyckats "förstöra" böckerna. :)
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Andreas Lundin

#19
Kör de på i samma stil som i Rome, [den däringa gansgsterserien jag glömt namnet på] och Deadwood har jag nog inte mycket att klaga på.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

Delirium

#20
Sopranos?
1914

silversixx

#21
The Black Connelys?
The Shield?
The Wire?
The...

Delirium

#22
Nåja, om man ska hålla sig till ämnet är det väl kluvna känslor. Å ena sidan är filmatiseringar av idag kroniskt dåliga, med 75% extra action, förenklad och kondenserad handling och missförstådd tematik. Å andra sidan är det faktiskt en tv-serie och HBO så det bör finnas lite utrymme att gå på djupet och behovet av att sälja action figures inte riktigt lika stort.
1914

Vvornth

#23
Citat från: "silversixx"Serien är inte ens avslutad av författaren än. Han lägger en massa tid på att göra nåt helt annat... Ingen vet vad bara.
Hans sista uppdatering om hur det går med nästa bok är över 2 år gammal. Så jag antar att han skriver jättemycket och slänger ut 4 böcker på ett år.
Eller att han kör en Robert Jordan och dör.

Fanni, detta är renodlad mytomani.

George R R Martins väluppdaterade blog ger omvärlden en väldig tydlig bild på vad han jobbar. T.ex. så är nästa bok A Dance with Dragons den nästa tjockaste i hela serien hittills med fortfarande ett antal kapitel kvar av han att skriva. Utgivning på den är satt med till sensommaren.

Också TV-serien har en mycket väluppdaterad blog med massor av bilder på skådespelarna och från inspelningen av pilotavsnittet.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

Delirium

#24
Man kan fundera på om det är bättre med en väldigt bra historia som inte är avslutad eller att ha hela historien men den blir sämre ju längre den håller på.
1914

Vvornth

#25
För tidigt att säga. A Feast For Crows var förvisso lite sämre än de tidigare. Samtidigt så rankar jag personligen tredje boken A Storm of swords som den bästa. A Dance With Dragons är väl den som blir 'make or break'. Jag vet ingen annan fantasyserie idag som lyckas hålla ett 'vuxet' tema lika väl.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

Andreas Lundin

#26
CiteraJag vet ingen annan fantasyserie idag som lyckas hålla ett 'vuxet' tema lika väl.

Word
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

silversixx

#27
Citat från: "Vvornth"
Citat från: "silversixx"Serien är inte ens avslutad av författaren än. Han lägger en massa tid på att göra nåt helt annat... Ingen vet vad bara.
Hans sista uppdatering om hur det går med nästa bok är över 2 år gammal. Så jag antar att han skriver jättemycket och slänger ut 4 böcker på ett år.
Eller att han kör en Robert Jordan och dör.

Fanni, detta är renodlad mytomani.

George R R Martins väluppdaterade blog ger omvärlden en väldig tydlig bild på vad han jobbar. T.ex. så är nästa bok A Dance with Dragons den nästa tjockaste i hela serien hittills med fortfarande ett antal kapitel kvar av han att skriva. Utgivning på den är satt med till sensommaren.

Också TV-serien har en mycket väluppdaterad blog med massor av bilder på skådespelarna och från inspelningen av pilotavsnittet.
Tack för informationen.
Jag utgick från informationen på hans hemsida, där var senaste inlägget var nån gång i februari 2008. Jag hade missat att han faktiskt hade ytterliggare en blogg som låg nån annanstans.
Tack för superlativet, det värmer bra på fredagskvällen!

Sen så gillar jag att humorisera mina inlägg. Om alla skrev som chalmerister så hade vi haft motkulturism.

Elias Nordling

#28
Ja man vill ju helst vara en renodlad mytoman, inte nån slags hobbymytoman eller sidoprojektsmytoman.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Delirium

#29
Vad är det vuxna temat? Missuppfatta mig inte, jag var trollbunden av böckerna men har de något utöver cool action, sex och cyniska karaktärer? Finns det något tema?
1914