Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Krigsspelsvänner i Göteborg?

Startat av Jon, 16 juli 2008 kl. 18:23:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Jon

EDIT: Det blev lite konstigt när jag skulle uppdatera första posten med lite modern information, helt plötsligt försvann det hela. Men det stod nåt tramsigt om att jag hade flyttat från Kiruna till Göteborg och ville spela spel.

silversixx

Äsch Jon, klart att du ska gå med i Ylva-bordellen!
Det finns en massa olika takter i spelen, OCS är frekvent, medans alla projekt som inkluderar mig och Morgan är ett par drag i månaden :)
PM:a mig så ska jag se till att dra upp både spelpartners och tillfälle.

Mvh
Fanni

Jon

Det är mycket möjligt att det blir så om ett tag! Just nu är det lite mycket med renovering och nytt jobb för att jag ska hinna ta tag i det.

tinG

Välkommen till Göteborg!

Ylva är stället för dig. Bli inte skrämd av "föreningsbiten", Ylva är en light-förening... Du förväntas komma på årsmötet i februari varje år men i övrigt finns en kader av styrelseaspiranter!  :wink:

Som sagt... hör av dig, här eller på Ylvas forum.

Vänligen,

Jonas

P.s. syns vi på FF´08?
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Jon

Hehe, ja det får väl bli Ylva då kanske.

Här är mina spel, inte överdrivet mycket krigsspel men lite finns ifall någon vill köra 1-on-1.
http://www.boardgamegeek.com/collection ... own=1&ff=1

Sugen på att testa Operation Whirlwind just nu.

tinG

Citat från: "Jon"Hehe, ja det får väl bli Ylva då kanske.

Här är mina spel, inte överdrivet mycket krigsspel men lite finns ifall någon vill köra 1-on-1.
http://www.boardgamegeek.com/collection ... own=1&ff=1

Sugen på att testa Operation Whirlwind just nu.

Ahh! Jag har rekryterat en ny medlem! Nu måste jag höra med styrelsen om man är berättigad till någon form av bonus!  :lol:
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Jon

Kanske vore dags nu!

Jon

Det tog fem år men ikväll så svarade jag äntligen Silversixx som var så trevlig med att locka å pocka för föreningen Ylva. Tänkte skriva till tinG med, men drar upp den här tråden istället!

Har nåt nytt skett på krigsspelshimlen i Göteborg annars? Fortfarande Ylva som gäller? På Blipp-delen av Ylvas forum var det tunt, endast lite WiF?

(barn och trångboddhet har gjort att allt krigsspelande i stort sett stått still de senaste åren... Men fick nog av blippcelibatet och håller nu på att montera en utdragbar skiva i icke-barn-händer-höjd för lite sköna, tysta, solitärtimmar)

Akklokk

Skrev just ett inlägg där om att dra ihop ett parti Eastfront/Eurofront?  :)