Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Pre-Dreadnoughts och Dreadnoughts

Startat av tinG, 20 oktober 2005 kl. 18:41:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Vad bör jag köpa?

Fear God & Dread Nought
5 (29.4%)
The Great War at Sea
0 (0%)
Seekrieg
1 (5.9%)
Annat
2 (11.8%)
Köp INGET. Du kommer ändå aldrig att hittan någon som orkar spela med dig!
9 (52.9%)

Antal personer som röstat: 16

Omröstningen har avslutats: 20 oktober 2005 kl. 18:41:53

tinG

Citat från: "Peojon"Nu har jag i alla fall beställt Dawn of the Rising Sun.

Skall vi...? Skall vi våga oss på en 1905-strid på FF?
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

P-O Jönsson

Kan tänka mig det. Har försökt läsa reglerna men kan inte bestämma mig för om det är avancerat eller om jag bara blir skrämd av sidantalet, å andra sidan har jag läst ASL regelboken fler gånger än vad som förmodligen är hälsosamt.
Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards

tinG

Citat från: "Peojon"Kan tänka mig det. Har försökt läsa reglerna men kan inte bestämma mig för om det är avancerat eller om jag bara blir skrämd av sidantalet, å andra sidan har jag läst ASL regelboken fler gånger än vad som förmodligen är hälsosamt.

He, he... även jag har läst en och annan ASL-paragraf. FG&DN-reglerna känns inte på något sätt överkomplicerade men jag tror att man måste börja spela med dom för att saker och ting skall kunna falla på plats. Mina soloäventyr har tyvärr inte blivit speciellt långa. Ett kommande event skulle dock kunna inspirera till att läsa på lite under sommaren.

Jag har inte skaffat några båtar men jag har alla skeppformulär en CD-skiva och dessutom FG&DN Player Aid.

Vi får väl diskutera om vi skall våga oss på ett event på FF. Det finns några intressanta scenarion med 5-6 skepp per sida i 'Dawn of the Rising Sun'.

J
-- Napoleon Bonaparte

tinG

Nu har hela rysk-japanska flottan lagt till hemma hos mig. Jag testar mer än gärna ett scenario på FF. Frågan är bara hur jag skall klara av att måla alla dessa minimala båtar (1:6000) ?!!
-- Napoleon Bonaparte

Andreas Lundin

Grå sprejfärg? Sedan är det väl liksom klart.  :insecure:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

tinG

Citat från: "Andreas Lundin"Grå sprejfärg? Sedan är det väl liksom klart.  :insecure:

Nä-nä...

På den ryska stilla havsdivisionen skall detl vara vita skrov, beige på däck och svarta skorstenstoppar. Jag behöver jäkligt fina penslar.
-- Napoleon Bonaparte

Vvornth

Citat från: "tinG"
Citat från: "Andreas Lundin"Grå sprejfärg? Sedan är det väl liksom klart.  :insecure:

Nä-nä...

På den ryska stilla havsdivisionen skall det vara vita skrov, beige på däck och svarta skorstenstoppar. Jag behöver jäkligt fina penslar.

Mycket jobb för en flotta som sänks så fort. Om nu inte den japanska "attacken" på divisionen utanför Engelska kusten finsn som scenario.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

P-O Jönsson

Ska ta en titt på Aurora i nästa vecka. Hon överlevde ju Tsushima, och sen ska jag hem och börja måla min modell av "Knyaz Zuvorov", som var den första att sänkas vid Tsushima.
Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards

Micke G

Citat från: "tinG"Nu har hela rysk-japanska flottan lagt till hemma hos mig. Jag testar mer än gärna ett scenario på FF. Frågan är bara hur jag skall klara av att måla alla dessa minimala båtar (1:6000) ?!!
Vart beställde du ifrån? Ska själv beställa lite nytt senare men då köper jag färdiga set tror jag. Dock gäller det VK2 för min del, till Harpoon kör jag utan minisar numera. Får väl se om jag ändrar mig när Harpoon V kommer ut.

jerry

kan kanske vara av intresse för sjöbusen
http://www.seawarstore.com/NavalGames.htm
Nu spelas WIF på 5 pers samt red barricades på 2 man
Empires in arms kollapsade

Micke G

Ja, den känner jag till. Strange Cargo Games har mycket bra set i skala 1:6000 annars.

tinG

Citat från: "Peojon"Kan tänka mig det. Har försökt läsa reglerna men kan inte bestämma mig för om det är avancerat eller om jag bara blir skrämd av sidantalet, å andra sidan har jag läst ASL regelboken fler gånger än vad som förmodligen är hälsosamt.

P-O!

Titta vad som dök på på CSW idag:   FG&D Abbreviated rules.pdf

Det kom bara några dagar försent...  :x
-- Napoleon Bonaparte