Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_silversixx

Gubbspel Galore IV: 30:e Augusti till 1:a September

Startat av silversixx, 10 juli 2013 kl. 14:22:26

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

silversixx

Då var det dags igen mitt herrskap! Konventet som ger 90% av forumets besökare en huvudbry och frågetecken hurvida detta har med spelhobbyn att göra eller inte. De resterande 10% tjoar och tjimmar, så det är för dessa jag slänger upp en blängare om årets figurspelskonvent även här.

Det är med sann glädje som vi ger er Gubbspel Galore IV - Sveriges enda dedikerade figurspelskonvent (Och Nordens största!).



Det blir en helt vansinnigt fullspäckad helg med fantastiska dioraman, galna scenarion, nagelbitande turneringar och ögonbedövande vacker terräng. Vi hoppas även kunna erbjuda en unik konventfigur, målartävling, Bring-and Buy och lite mer smått och gott.
Årets tema är "Marint". Vad det nu innebär är upp till varje medarrangör, och vi ser fram emot de tolkningar som kommer dyka upp!
https://galoregbg.wordpress.com/

För att kittla era historiska smaklökar lite extra så kommer ett gäng herrar köra både Matthew Hill (Bull Run) och lite 30-årskrig med en jävla massa hästar och infanteri.

Ta en titt på vår facebookgrupp för att ta del av nya arrangemang som poppar upp med jämna mellanrum
https://www.facebook.com/pages/Gubbspel ... 8167078995

Varmt välkomna!

silversixx

#1
Mina herrar. Jag är medveten om att termen "figurspel" är lite främmande för många av er. Och att bara tanken att flytta någon som representerar en soldat, och inte en division skrämmer er lite. Men, låt det inte hindra er från att besöka konventet under helgen.
 Vi har en hel spelbuffé att erbjuda under helgen. Utöver turneringar i Bushido, X-Wing och Warmachine så kommer det bli en jävla massa demande av nya spel, bland annat Fire & Sword och mycket annat mysigt. Vi kommer ha butiker på plats och vi hoppas även kunna erbjuda deltagarna en plats att grilla och ta det lugnt mellan varven. Kort och gott, vi satsar på att bli det största nordiska figurspelskonventet och de allra mysigaste.
Här är ett litet axplock av helgens spel.

Fallout


Pyrates (Escape from Hygge Island!)


Hak Nam


Hjärnor!


Fistful of Rust

Fredrik H

#2
Hade denna eminenta tillställning ägt rum på sveriges framsida istället för i Götet hade jag gärna gått. Imponerande att få till så stor variation på evenemangen, två tummar upp! Hoppas att allt går som det ska.  :up:

silversixx

#3
Citat från: "Fredrik Hornegård"Hade denna eminenta tillställning ägt rum på sveriges framsida istället för i Götet hade jag gärna gått. Imponerande att få till så stor variation på evenemangen, två tummar upp! Hoppas att allt går som det ska.  :up:
Det tar inte så lång tid att ta sig ner ;) Dessutom är den så kallade framsidan en jävla ödemark när det kommer till figurspelande. Ni är för upptagna att göra karriär och vänja av er era ursprungsdialekter att ni inte hinner med era hobbys ;)

Erik Axel

#4
Djeflar vilket ballt Falloutdiorama!

silversixx

#5
Både Jonas och Aegnus har visat framfötterna med en anmälan. Fler i göteborgstrakten som är lite sugna på att spela figurspel så att det blöder?