Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Den heliga graal, European Theater of Operations

Startat av nielsen.filip, 18 juni 2013 kl. 23:26:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

nielsen.filip

Ungefär en gång per år så försöker jag och min bror under en helg att göra upp om Europas framtid, dvs andra världskriget!

Vi har dock inte så gott om tid på oss utan det ligger mellan 10 och 15 timmar och som jag ser det finns det två alternativ:
1. Ett mindre enklare spel så att vi hinner igenom kriget.
2. Ett mer avancerat spel fast med vettiga scenarion som står hyfsat på egen hand.

Förra året gick vi lös på War Without Mercy/Brute Force men ingen av oss gillade det. Vi hann med Polen och Frankrike-scenariot men tröttnade snart på allt pillande med flyget.

Jag har ett ospelat WIF (final edition) liggande men jag antar att det tar betydligt längre tid än vad vi har på oss. Har även Axis & Allies men dit ska vi väl inte behöva gå?

Så vad rekommenderar ni? och varför?

tinG

Om du dyker upp imorgon kan du kika på om det blockbaserade GMT-spelet Europe Engulfed kan vara ngt för ert projekt.
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Elias Nordling

Ja Europe Engulfed är ett rätt bra tips. Totaler Krieg med något kortare scenario ett annat.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

BigPapaBear

Citat från: "Elias Nordling"Ja Europe Engulfed är ett rätt bra tips. Totaler Krieg med något kortare scenario ett annat.

+1
En mycket bitter liten man.

nielsen.filip

Citat från: "Elias Nordling"Ja Europe Engulfed är ett rätt bra tips. Totaler Krieg med något kortare scenario ett annat.
Efter lite plockande med Europe Engulfed har vi nu bestämt oss för att köra på Totaler Krieg. Det klickade inte med blocken.

Vorwärts!