Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

AAR Totaler Krieg, Barbarossa

Startat av nielsen.filip, 4 augusti 2013 kl. 22:33:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

nielsen.filip

Barbarossa
Tränings-scenario i Axis Empires: Totaler Krieg.

Det gäller för tysken att erövra 3 strategiska hexar av följande:
Moskva
Minsk
Kiev
Sevastopol
Rostov
Leningrad

May-June (start):

June-July:

July-Aug:

Aug-Sept:

Sept-Oct:

Moskva:

Slutet:

Sovjetisk vinst då tyskarna endast lyckades inta Kiev och Minsk.

Delirium

Intressant bild-AAR! Vad gillar du spelet? Är det ny bekantskap? Har varit sugen att testa själv.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Andreas Lundin

Jag får nog släpa med mig detta till FF...
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Strv102r

Man tvingas tydligen inte att gå mot Leningrad?
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Delirium

Citat från: "Andreas Lundin"Jag får nog släpa med mig detta till FF...

:up:
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

nielsen.filip

Citat från: "Delirium"Intressant bild-AAR! Vad gillar du spelet? Är det ny bekantskap? Har varit sugen att testa själv.
Det är en ny bekantskap så min erfarenhet är mycket begränsad.
Koll av reglerna innan start gjorde att jag var lite tveksam då jag fann en del som kändes konstigt (bland annat sequence of play). Men när jag spelade så flöt allt på väldigt enkelt och logiskt, behövde inte ens titta i reglerna efter första draget. Abstraktionen på flygkriget kändes mycket bättre en det senaste ETO-spelet jag testade (Brute Force, War Without Mercy, mkt plottrigt flyg!).
Sen spelade jag inte speciellt bra men det är ju en annan femma. Det kändes som jag gjorde mest misstag med ryssen vilken inte bådar bra för tysken.

nielsen.filip

Citat från: "Strv102r"Man tvingas tydligen inte att gå mot Leningrad?
Nix, inte i tränings-scenariot iallafall. I ett mer riktigt scenario antar jag att man inte hoppar över en strategiska hex men det är egentligen mer än vad jag vet.

aegneus

I 'verkligheten' får man i min erfarenhet lite grann bestämma sig - gå rejält mot Leningrad eller skärma av det. Det är en stor operation att ta Leningrad 1942 så 1941 är bättre. Decisions decisions...

Toksnygga bilder! Spelsugen!

Elias Nordling

Kan tänka mig ett pbem-parti. Spelar gärna på FF också.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Andreas Lundin

Ja, ska vi sätta upp et lir via vassal? Tre spelare?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Elias Nordling

Jag är på. Har inte läst reglerna ännu.

aegneus

Om ni accepterar att det inte blir drag varje dag är jag gärna tredje man. Har bara TK1 så det få bli lite regelläsning här också. Vore roligt att prova TK2...

nielsen.filip

Om ni skall använda "min" tråd till detta så är det bäst ni lägger upp lite schyssta AAR-bilder!  :wink:

sfclinken

Citat från: "Andreas Lundin"Ja, ska vi sätta upp et lir via vassal? Tre spelare?

Haha.... :up:

Ursäkta Andreas....jag vet hur din Vassal moral är.... :wink:
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Elias Nordling

Desto lättare att tacka ja då :-)