Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Forumet är uppdaterat

Startat av tobias, 18 augusti 2013 kl. 17:19:27

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

tobias

Bara ett snabbt inlägg om att forumet nu då även är uppdaterat till en ny version!

Anledningen till att forumet har legat nere några dagar är att webhotellet var tvungen att stänga ned trafiken eftersom antalet spamanvändare blev övermäktigt. Databasen är nu (nästan) helt rensad, forumet är uppdaterat för att förhindra liknande problem i framtiden. Det finns ett antal småsaker kvar att fixa, layout, språk etc etc, men nu är det igång och rullar igen iaf. Småändringar kommer att ske löpande under kvällen och de närmsta dagarna. Meddela gärna saker som ni tycker är konstigt eller inte fungerar. Har ni problem med att logga in överhuvudtaget, maila oss på mailto:support@krigsspel.se">support@krigsspel.se så kikar vi på det direkt!
/Tobias
Anpassa - Improvisera - Kringgå

Andreas Lundin

Sweet! Toppen..
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Elias Nordling

Toppen! Betyder det att nya medlemmar kan börja registrera sig igen också?
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

B_J_S

Har ni gått upp till v3 nu?
//Jonas

Elias Nordling

Och går det att köra Tapatalk nu?

B_J_S

Citat från: "B_J_S"Har ni gått upp till v3 nu?
Jupp, det har ni.  :D
//Jonas

Andreas Lundin

CiteraTapatalk

Hm vad är det, förutom ett ord som gjorde mig mycket hungrig?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Jon

Citat från: "Andreas Lundin"
CiteraTapatalk

Hm vad är det, förutom ett ord som gjorde mig mycket hungrig?

Nån käck liten app som gör att man kan öppna upp ett visst forum (de som har just Tapatalk-stöd) på sin mobil, i stället för att öppna upp forumet via mobilens webbläsare.

Elias Nordling

Efterspm phpBB-forum ser fördjävliga ut i mobilen har någon gjort en app som läser in information från dem och presenterar på ett bättre sätt.

BigPapaBear

Citat från: "Elias Nordling"Efterspm phpBB-forum ser fördjävliga ut i mobilen har någon gjort en app som läser in information från dem och presenterar på ett bättre sätt.

Någon som har hunnit prova om Tippetappegrejen fungerar än?
En mycket bitter liten man.

Jon

Citat från: "BigPapaBear"
Citat från: "Elias Nordling"Efterspm phpBB-forum ser fördjävliga ut i mobilen har någon gjort en app som läser in information från dem och presenterar på ett bättre sätt.

Någon som har hunnit prova om Tippetappegrejen fungerar än?

Får ingen träff på "krigsspel" inne i Tapatalk i alla fall.

jerry

Jag, personligen, saknar någon indikering på nya inlägg , i gamla systemet var det rödmarkerad rubrik vill jag minnas.
För övrigt känns det fräscht o nytt.

/jerry
Nu spelas WIF på 5 pers samt red barricades på 2 man
Empires in arms kollapsade

Andreas Lundin

Hos mig blir knappen till vänster om rubriken (om du förstår vad jag menar) röd när ett ämne är uppdaterat, Så det är ingen skillnad annat än grafiskt.

jerry

Aha ... det får inte jag ... är det någon inställning man själv kan pilla med ??
Nu spelas WIF på 5 pers samt red barricades på 2 man
Empires in arms kollapsade

tobias

Håller på och pillar med grafiken, håller med om att det inte är så tydligt med nya inlägg. Tapatalk är noterat, det ska vi givetvis ordna.
/Tobias
Anpassa - Improvisera - Kringgå