Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Ardennes '44

Startat av nielsen.filip, 27 augusti 2013 kl. 11:11:14

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

nielsen.filip

Då var det min tur att slåss lite i de kalla skogarna.
Tidigare har jag tyckt att situationen är ointressant men nu när jag plockade fram spelet efter att det samlat damm i något år och började läsa på lite har jag ändrat uppfattning. Anledningen till att jag köpte spelet var att så många här på forumet har tyckt om det och någon gång har väl massan rätt.
Började spela "extended example of play" och körde färdigt det korta scenariot. Slutade med knapp tysk seger genom erövring av 11 VP-hexes.

Kvällen den 18 december 1944
Suddig överblick:

Södra flanken:

Bastogne:

Peiper:

St-Vith:

Elsenborn:

Den perfekta kombinationen?

Då är det dags att starta kampanjen men jag tyckte det första scenariot tog lite lång tid. Någon som har något tips hur jag skall göra för att öka på tempot, både i detta spelet och i allmänhet?

BigPapaBear

Citat från: "nielsen.filip"Då är det dags att starta kampanjen men jag tyckte det första scenariot tog lite lång tid. Någon som har något tips hur jag skall göra för att öka på tempot, både i detta spelet och i allmänhet?

Spela mer.  :up:
En mycket bitter liten man.

nielsen.filip

Citat från: "BigPapaBear"Spela mer.  :up:

Uppfattat!  :)

Andreas Lundin

Frågan är vad du menar med "tog lite lång tid". Introscenariot första gången man spelar brukar nog ta i runda slängar sex timmar kanske.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

nielsen.filip

Citat från: "Andreas Lundin"Frågan är vad du menar med "tog lite lång tid". Introscenariot första gången man spelar brukar nog ta i runda slängar sex timmar kanske.

Det tog lite extra tid eftersom jag spelade igenom "extended example of play" för de första dragen. Längre än sex timmar var det men hur mycket kommer jag inte ihåg, det kändes som lång tid.

Nu när jag håller på med kampanjen gissar jag på 1.5h per drag.

Andreas Lundin

Tja, det är rätt snabbt. Solospelar du?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

nielsen.filip

Citat från: "Andreas Lundin"Tja, det är rätt snabbt. Solospelar du?
Ja! Får jag oändligt med tid så dyker det upp en AAR också (med fina linjer...)

Andreas Lundin

Hm, okej. Solospel har jag inte så mycket erfarenhet av vad gäller tidsåtgång. Om jga tycker att min motspelare är slö med sina drag så brukar jag tracka honom hårt tills han skyndar på sig lite. Du kan väl pröva det med dig själv?  :P

nielsen.filip

Citat från: "Andreas Lundin"Hm, okej. Solospel har jag inte så mycket erfarenhet av vad gäller tidsåtgång. Om jga tycker att min motspelare är slö med sina drag så brukar jag tracka honom hårt tills han skyndar på sig lite. Du kan väl pröva det med dig själv?  :P
Ska göra det. Problemet är bara att han blir så jädra tjurig. :x