Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

PewPewCon 2013 i Skövde

Startat av Scipio, 11 september 2013 kl. 10:53:24

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Elias Nordling

Jag har ca 20 ensamhemmamedbarnendagar framför mig de närmaste två månaderna så jag anser att jag har en del innestående, men detta event innefaller tyvärr i en av ensamhemmamedbarnenperioderna.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Granlid

Jag har planerat att delta på detta event, men jag vet inte i vilken omfattning ännu.
Det beror på om det blir någon planerat eller om spelen väljs ad hoc.
Såg Rogers kommentar i annan tråd antal anmälda, men var gör man en sådan anmälan?
Friendly fire isn't.

Scipio

Citat från: "Granlid"Jag har planerat att delta på detta event, men jag vet inte i vilken omfattning ännu.
Det beror på om det blir någon planerat eller om spelen väljs ad hoc.
Såg Rogers kommentar i annan tråd antal anmälda, men var gör man en sådan anmälan?
Man behöver inte anmäla sig, alla är välkomna och det är bara dyka upp och ragga och spela.
Min kommentar gällde att vi är några som utryckt intresse för att organisera ett multiplayerspel som sträcker sig över en eller flera av dagarna. Just nu är vi tre som tänker spela Supreme Commander, fyra om Jon är med vilket jag är osäker på just nu.
Men det går lika bra att som vanligt improvisera och ta med sig en bunt spel under armen och dyka upp och ragga motståndare på plats också.
"Randomization is too important to be left to chance"

Jon

Är inte helt hundra än, men isåfall kommer det vara lördagen endast och mitt sista tåg går hem 22.35 (eller något liknande).

Delirium

Tyvärr är det inte ett bra förhandlingsläge just nu att ta sig till Skövde i helgen men jag sänder mina välsignelser och lyckönskningar. Dessutom är jag klart intresserad av vad ni tycker om Supreme Commander!
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

aegneus

Citat från: "Delirium"Dessutom är jag klart intresserad av vad ni tycker om Supreme Commander!

+1!

Scipio

Då börjar det närma sig.
Dörrarna öppnas 19 på fredag.

Granlid

Citat från: "Jon"Är inte helt hundra än, men isåfall kommer det vara lördagen endast och mitt sista tåg går hem 22.35 (eller något liknande).
Hur ser det ut för dig?
Om Rogers gäng har gjort hunnit utse sin Supreme Commander, så är ytterligare alternativ att det blir flermanna-spel också med dem.
Friendly fire isn't.

Jon

Citat från: "Granlid"
Citat från: "Jon"Är inte helt hundra än, men isåfall kommer det vara lördagen endast och mitt sista tåg går hem 22.35 (eller något liknande).
Hur ser det ut för dig?
Om Rogers gäng har gjort hunnit utse sin Supreme Commander, så är ytterligare alternativ att det blir flermanna-spel också med dem.

Det verkar ha löst sig med barnvakt! Så jag dyker upp under lördag dag. Blir kanske lite väl tight med Supreme Commander, dessutom blev jag lite avskräckt av errata-högen...

Jon

Tack för en trevlig lördag!

Scipio

Tack Jon, mycket trevligt att få chansen att träffa och spela med forummedlemmer och spela.

Scipio

Tack alla arrangörer och deltagare för ett mycket trevligt event.

I krigsspelsrummet så hann jag med att spela:
- Normandy '44
- Friedrich
- Maria
- Hell's Gate
- Kampen om Norge
- Napoleon at Waterloo

Andreas Lundin

Vilken comeback av Normandy '44! Först på FF och nu här.  :up:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Granlid

Citat från: "Jon"Tack för en trevlig lördag!
Tack både till Jon, som bar Göteborgsfanan högt, och till arrangörer/medspelare!

Ett mycket lyckat initativ och det blev även ett part med Conflicts of Heroes på söndagen.
Friendly fire isn't.