Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Diskussion om Blippspel Galore

Startat av Delirium, 23 oktober 2013 kl. 23:15:38

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Delirium

Gentlemen, hellre tidigare än senare!

Givetvis ska vi ha ett Blippspel Galore i Göteborg 2014. Vår vän Patrick har redan sagt ja till att ställa sin lokal på Sveaplan till förfogande igen. Jag har dock börjat fundera på tidpunkten. Traditionellt har vi ju placerat oss på Sportlovet men det finns egentligen inte någon anledning att göra det eftersom vi inte hyr av skola längre. Jag tycker mig minnas kommentarer från sådana som inte kunnat just på grund av att det är lov. Min tanke är därför att försöka lägga Galore tidigare. Det har dessutom bonuseffekterna dels att hösten/vintern inte blir fullt så lång, dels minskar risken att Galore och Gothcon kommer för nära varandra.

Nästa år är sportlovet här vecka 7. Vad skulle ni säga om helgen dessförinnan, fredag 31 januari till söndag 2 februari? Åsikter? Förslag?

Björn
1914

Scipio

#1
Tycker det är ett utmärkt förslag!  :up:
Jag är för och där!   :ultra:
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

Elias Nordling

#2
Jag har ingenting inskrivet i kalendern då :-) Håller med om att sportlov inte nödvändigtvis är optimalt. Risk för snökaos finns ju oavsett vilket. Siktar på att komma!
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Granlid

#3
Jag räknar med att vara där. Enda jag ser det kan krocka med är Göteborgs filmfestival, som avslutas den helgen.
Friendly fire isn't.

Jon

#4
Utmärkt!

ErikLj

#5
Bra förslag på tidpunkt. Kommer försöka dyka upp.

/Erik

Engelbrekt

#6
Jag är på.
På bordet nu: Space Empires + Band of Brothers

Andreas Lundin

#7
Låter helt underbart. Borde vi döpa om det till Midvinterblipp?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

silversixx

#8
Citat från: "Andreas Lundin"Låter helt underbart. Borde vi döpa om det till Midvinterblipp?
:o
Blasphemy, madness.

Patrick_T

#9
Har precis planerat mina semester: Kan alla helger forutom perioden 21 februari -16 mars.

Som skrev bjorn det borde vara mojligt att ha Galore i samma lokalen som forra aret, om den ar ledig nar jag bokar, sa snart datum ar bestamt ...

Kul om det finns intresse for att ordna flera sociala aktiviteter brevid spelandet, som middagar, eller pingis for de som behover ventilera sin frustration mot orattvissa tarningarna. Och glom inte: Ryska generaler borjar inte kriga utan en ordentlig bastu, och detta kan vi ocksa bjuda pa !

Mvh, Pk

Engelbrekt

#10
Toppen, lokalen var ju bra.
På bordet nu: Space Empires + Band of Brothers

Delirium

#11
Jag tycker vi spikar 31 januari till 2 februari som datum för Galore, förutsatt att det går att boka. Tror du att det går att boka så långt i förväg Patrick? I så fall tycker jag vi gör det. Vill du ha sällskap när du gör det så säg bara till så svänger jag förbi.

Så fort vi har klartecken för bokningen slänger jag ihop en tråd med officiell information.

Björn
1914

Patrick_T

#12
> Så fort vi har klartecken för bokningen slänger jag ihop en tråd med officiell information.
Brf expedition öppnar måndagar 18-19. Återkommer den 4 november.
Björn, du behöver inte vara med under bokningen, men i köket för att förbereda middagar på lika galant sätt som förra året, är du då välkommen  :P
Mvh, Pk.

melcer

#13
Äntligen en aktivitet som INTE planeras in på en av mina barnveckor. Så, en helgaktivitet inbokad för nästa år!

Väntar nu på den långa diskussionen vilka spel som skall spelas. :)

Pierre

#14
Jag har förhoppningar om att kunna dyka upp iaf fredag och lördag på de givna datumen. Söndagen kommer att ägnas åt matlagning inför nattens stora händelse Suoer Bowl XLVIII