Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

GMT Höstrea

Startat av SebastianKalucza, 25 oktober 2013 kl. 09:09:21

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

SebastianKalucza

Då var GMTs höstrea igång igen, där man får köpa ett antal spel för halva priset för varje P500 som skickats till en i år.

Själv blev det en lite större samling spel, närmare bestämt:
Fighting Formations
France '40
Infidel
Labyrinth
Kaiser's Pirates

Lekte med tanken ett litet tag att införskaffa mig World at War, men sedan fick förnuftet råda ändå.
Hur ser det ut hos er andra, några spel ni tänker införskaffa?

Andreas Lundin

:up:

tack för tipset!
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Strv102r

Funderar på Simple Great Battles Of History reglerna. Jag har för mig att Elias rekommenderar dem och att vi diskuterat det på någon tråd men jag kan inte hitta tråden igen?

Annars så tror jag nog att Gergovia modulen blir bra och kanske Dead of Winter nya utgåvan. Har ju den gamla men för 50% av 35 dollar så är det svårt att motstå... Mr Madisons war kanske?
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Andreas Lundin

Nyfiken på A distant PLain. Nån som har koll på det? Infidel, kan det va nåt? Roads to moscow?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Elias Nordling

Tänkte nog slå till på Cuba Libre för att jag är nyfiken på systemet och det till skillnad från Andean Abyss och A Distant Plain ska vara snabbspelat. De andra två går tydligen inte att avsluta på en kväll ens om du väljer kortscenarion.

Jag har hört om det att systemet är klurigt men att de reducerar komplicerade konflikter till rent militära problem på, får man nästan säga, typiskt amerikanskt maner.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Pierre

Jag beställde:

Fighting Formations
Sekigahara (2nd edition)
FAB #2 Sicily

Med frakt $107:50

Prisvärt! Nu håller jag bara tummarna för att tullen låter paketet gå obemärkt förbi.

Scipio

Citat från: "Elias Nordling"De andra två går tydligen inte att avsluta på en kväll ens om du väljer kortscenarion.
Jodå man hinner med Andean Abyss på en kväll, det är bara det att det känns som att det egentligen tog en vecka när man är väl klar...
"Randomization is too important to be left to chance"

Elias Nordling

Är det bra eller dåligt?  :cry:

Scipio

Citat från: "Elias Nordling"Är det bra eller dåligt?  :cry:
Jag har inte bestämt för vad jag tycker än. Det finns potential men det känns som det tar längre tid än vad man får tillbaka av spelet hittils.
Om Cuba Libre är samma fast snabbare så kan det defintivt vara värt att prova.
"Randomization is too important to be left to chance"

Jon

Citat från: "Scipio"
Citat från: "Elias Nordling"Är det bra eller dåligt?  :cry:
Jag har inte bestämt för vad jag tycker än. Det finns potential men det känns som det tar längre tid än vad man får tillbaka av spelet hittils.
Om Cuba Libre är samma fast snabbare så kan det defintivt vara värt att prova.

Skulle säga att det är exakt så jag känner med. Om man säger såhär, efter att ha spelat Andean Abyss några gånger så tvekar jag på att låta min Fire in the Lake-P500 ligga kvar. Men det känns som om systemet kan gagnas av en lite mindre variant, såsom Cuba Libre då.

Andreas Lundin

Ingår The Supreme Commander  i rean tro?

SebastianKalucza

Citat från: "Andreas Lundin"Ingår The Supreme Commander  i rean tro?

Varför skulle det inte göra det? Eftersom det så nyligen kom på P500?
Köpte ju själv France '40 med 50% rabatt, så det ska nog inte vara några problem.

Delirium

Rätt sugen på att slänga in just de två spelen som höstköp...
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Elias Nordling

Beställde Cuba Libre då, så får vi se.

Elias Nordling

Här är ett färskt omdöme om speltiden för A Distant Plain från

>Friday night 4 of us got together to play the short scenario of A Distant Plain. Despite that, after 4+ hours we were only about 2/3 of the way through.