Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Drive on Moscow (Ipad) släppt

Startat av Tordan, 21 november 2013 kl. 08:01:26

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Tordan

/Tord Hoppe

Nisse

Köpte igår. Kul spel, tog hela kvällen att spela. Högt betyg.

Nisse

Blev seger tillslut för tysken, tog ett par timmar. Nästa parti blir åter som tysk men mot en annan "motståndare". Efter det är det dags att prova som ryss. Ett klagomål jag har är att spelet "tänker" rätt länge. Frustrerande att göra sitt drag på fem sekunder och sen få vänta 30 på motståndaren, (snacka om I-landsproblem :wink: )

SebastianKalucza

Citat från: "Nisse"Blev seger tillslut för tysken, tog ett par timmar. Nästa parti blir åter som tysk men mot en annan "motståndare". Efter det är det dags att prova som ryss. Ett klagomål jag har är att spelet "tänker" rätt länge. Frustrerande att göra sitt drag på fem sekunder och sen få vänta 30 på motståndaren, (snacka om I-landsproblem :wink: )

Har själv inte prövat det än, men det finns en inställning i options som heter "Fast AI". Vet inte om den dock gör den potentiellt lite "dummare" då.

Fredrik H

Håller med om i princip allt ovanstående. Spelet är roligt att spela, det innehåller måga roliga dilemman och svåra avvägningar. Det är inte tokrealistiskt men det är beroendeframkallande. Helt klart värt investeringen, kommer det fler spel i serien kommer jag skaffa dem också. Det enda problemet är att jag nu, till mina tonårsbarns stora fasa, gör anspråk på paddan...

Nisse

Frustrerande. Jag spelade som ryss och det gick bra. Lyckades håll en "väv" av förband som bromsat upp tysken och tom lyckats med en del inringningar och utplånat tyska pansarförband. Men två pansarförband negligerade jag lite. Hade bara en infanterienhet framför dem. Så tysken anföll, slog infanteriet och fick göra en extramove och tog Moskva! Jahapp och där förlorade jag... Tysken hade innan dess skrapat ihop 11 VP så han hade inte direkt lyckats (behöver få ca 50 för att vinna). Istället var det jag som blev för upptagen med att inringa mindre viktiga förband så attjag tunnade ut min försvarsfront för mycket på ett kritiskt ställe, och det räckte som sagt.

Känns lite snopet. Nya friska tag imorgon.