Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

LinCon 2014

Startat av Rydfalk, 8 januari 2014 kl. 11:31:41

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Delirium

Äh, ett tvåveckorskonvent, det hade väl ingen orkat med.  :insecure:
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Scipio

jodå riktiga gamers hade orkat.    :P
"Randomization is too important to be left to chance"

Andreas Lundin

Nu är Linconabstinensen i full blom. Tur att man får en fix i kväll när Reluctant Enemies åker upp på bordet.

Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Thunderbolt (deluxe). Hubris.

Delirium

Har förbaskat jobbiga elever vid den här tiden på året, det hjälper att tänka på Picket's Charge när man hanterar dem.

Rydfalk

Citat från: Delirium skrivet 15 maj 2014 kl. 18:21:07
Har förbaskat jobbiga elever vid den här tiden på året, det hjälper att tänka på Picket's Charge när man hanterar dem.
Efter nationella provet i Matematik 4 har jag ställt in mina mattelektioner... Har bara 1,5 timme fysik varje vecka  :up: (ja, och en del handledning och sånt...)

Picket känns långt borta, har snarast vakthållning vid Power's Hill.
"Hoppas det regnar i sommar!"

Delirium

Det känns fortfarande som Picket's Charge är en bra analogi, eller möjligen Fredericksburg. Dock är jag än så länge inte säker på om det är jag som avancerar mot välbefästa linjer under brutal kanoneld eller om det är eleverna...

Fredrik H

Vilka poetiskt lagda lärarkollegor man har... :D
Maj är årets sämsta månad - men sommaren hägrar. Var konstruktiva, slå tärning om betygen.

Delirium

De var nära att bryta igenom på ett par ställen, men förstärkningar anlände i sista sekunden.

Rydfalk

Citat från: Delirium skrivet 20 maj 2014 kl. 12:42:44
De var nära att bryta igenom på ett par ställen, men förstärkningar anlände i sista sekunden.
Hör häftig eldgivning - särskilt från Little Round Top där språklärarna rättar uppsatser. Här vid Power's Hill är läget dock stilla och vi räknar inte med några rejäla fientliga anfall förrän tidigast i augusti...

Delirium

Uppsatserna är utan tvekan det värsta fienden kan utsätta en för. Motsvarigheten till dense canister.

Andreas Lundin

Nu är det mindre än en vecka kvar och imorgon em går jag på Linconsemester.  :ultra:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Thunderbolt (deluxe). Hubris.

Scipio

"Randomization is too important to be left to chance"

Delirium

Jäklar, lång transportsträcka till Linköping!

Andreas Lundin

Jag ska vila mig i form till på onsdag.

Rydfalk

Citat från: Andreas Lundin skrivet 22 maj 2014 kl. 11:36:12
Nu är det mindre än en vecka kvar och imorgon em går jag på Linconsemester.  :ultra:
Härligt! Har själv bara tagit ledigt onsdagen - har å andra sidan inga lektioner måndag-tisdag så livet är gött! :up: