Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

T

ConsimWorld Expo 2014 ?

Startat av Tommy Röhs, 9 januari 2014 kl. 16:29:44

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Tommy Röhs

Någon som fuderar på att åka dit i år?

Scipio

Hade det inte krockat med både LinCon och Normandie-resan så hade jag defintivt velat åka men det här året så ligger det jättedumt till i kalendern för min del.
"Randomization is too important to be left to chance"

Tommy Röhs

Då var man på plats! 

Spelandet drag igång i morgon bitti...
:ultra:

Lite bilder ska jag försöka komma ihåg att ta...

Scipio

Citat från: Tommy Röhs skrivet 23 maj 2014 kl. 22:37:42
Då var man på plats! 

Spelandet drag igång i morgon bitti...

Lite bilder ska jag försöka komma ihåg att ta...
Grymt, skönt att LinCon kommer upp nu, det tar udden av.  :)
Ha en go vecka och ta mycket bilder.
"Randomization is too important to be left to chance"

Tommy Röhs

Lite skvaller hört på ConsimExpo!

--

Frakt priser till/från USA...
Just denna fråga kom upp på GMT seminariet pä ConsimExpo.

GMT ser detta som ett stort problem.
Över tiden har GMT noterat de får färre och färre beställningar från adresser utanför USA.
Vanligaste orsaken till detta är i höga fraktkostnader tillsammans med moms/tull avgifterna.

GMT har i flera år sökt efter en partner som kan hantera volymerna de säljer inom EU.
De har inte lyckats med detta, så just nu undersöker de alternativa sätt att lösa problemet.
Problemet är inte unikt för spelbranchen, så GMT tittar nu på hur andra branchers lösningar.

Beställningar från GMT till adresser i USA får betala fullt porto!
Alla andra beställningar subvensioneras av GMT.

Förklaringen till att GMT kan subvensionera frakten är enkel.
Att sälja ett spel via återförsäljare är dyrt, de kräver 50-60% rabatter!
Så när GMT säljer ett spel via P500 och samtidigt subvensionera frakten har de ända en större
vinstmarginal än om de säljer via en återförsäljare.

--

Mark Herman har pensionerat sig!
http://www.e-markherman.com/blog/

"Battle of the Cold War: Now that I am no longer working as a Defense consultant I can now do games
that go beyond Vietnam. I will probably start with Vietnam, but I plan on using a streamlined variant
of my Flashpoint: Golan system to cover all of the major operations of the Cold War in the Middle East,
South Asia, SE Asia, and Africa"

--

Victory Point Games tillsammans med Frank Chadwick håller på att koka ihop ett nytt WW2 monster spel som
ska täcka hela europa. Fokus ska vara på ett spel som är lätt att lära sig och samtidigt vara snabb spelat.

Tommy Röhs

För er som gillar solo spelet "The Hunters"

Samma designer håller på med ett nytt solo spel där du är en pilot på ett förband i Luftwaffe som flyger nattjakt.

Delirium

Tack Tommy, intressant inblick i GMT:s tänkande.
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Mode

Citat från: Tommy Röhs skrivet  4 juni 2014 kl. 09:46:38
... cover all of the major operations of the Cold War in the Middle East ...
:up:

CiteraVictory Point Games tillsammans med Frank Chadwick håller på att koka ihop ett nytt WW2 monster spel som
ska täcka hela europa.
Europa-serien 2.0?
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird.

Mode

Citat från: Tommy Röhs skrivet  4 juni 2014 kl. 09:49:39
... ett nytt solo spel där du är en pilot på ett förband i Luftwaffe som flyger nattjakt.
Kan kanske bli något.
Det finns säkert intresse för att också göra något i stil med Patton's Best, men där man får chefa exempelvis en Tiger I. Jag är smått förvånad över att ingen ännu gjort ett dylikt spel.

Delirium

Länkat på CSW finns Enrico CS Viglinos 1 och 10 långa videorundvandring på Expo, har kikat lite på den, kul för att uppfatta stämningen (och bland de första spel han kommer till i salen är Nations in Arms). Efter cirka 12 minuter ser vi vår egen Tommy Röhs spela Battle for Normandy.

https://www.youtube.com/watch?v=PlWymcxsdGM#t=735
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Andreas Lundin

Ja, jag såg den också. Kul! Tommy får gärna rapportera till oss intresserade. Om partiet och om expon i stort. Shoot! som man säger over there.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Mode

Det ger lite perspektiv att se BfN som bara ett spel, vilket som helst, i mängden av andra spel i samma storlek eller omfattning...    :)

Tommy_la

Citat från: Mode skrivet  4 juni 2014 kl. 16:46:57
Citat från: Tommy Röhs skrivet  4 juni 2014 kl. 09:46:38
... cover all of the major operations of the Cold War in the Middle East ...
:up:

CiteraVictory Point Games tillsammans med Frank Chadwick håller på att koka ihop ett nytt WW2 monster spel som
ska täcka hela europa.
Europa-serien 2.0?

Om jag inte minns fel så är planen att Battle of Moscow-systemet (som finns representerat i dryga halvdussinet små VPG-spel) ska ligga till grund för ett spel för hela Europa. Jag minns inte om jag läste det någonstans, eller hörde det i någon Chadwick-intervju.

Kul att få en rapport från svensk på besök på "MonsterCon". Jag tittade på Enricos video förra helgen och tänkte "var är svensken?" och nu vet jag. Jag blev för övrigt lite förvånad över hur ledigt Enrico minglade runt på conventet och intervjuade folk till höger och vänster.   :)