Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire 2014 - 29, 30 och 31 augusti

Startat av Rydfalk, 28 januari 2014 kl. 09:28:07

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Scipio

Citat från: Rydfalk skrivet 17 augusti 2014 kl. 15:49:23
Citat från: Scipio skrivet 17 augusti 2014 kl. 12:39:33
Citat från: Rydfalk skrivet 17 augusti 2014 kl. 09:34:32
Tar också med våra repade och vältejpade2 plastskivor.
2. Sjögren Roger, LinCon 2012, Linköping
[/size]
Whut??
Vad pratar du om?
Repningen är det vanliga slitaget av flyttandet av hundratals blippar...
Tejpresterna från TDC/WED 2012 är väl någorlunda åtgärdade till kostnaden av en hundring till sonen - som i sin tur säkert blev av med några hjärnceller med tanke på det intressanta lösningsmedel som vi hittade i källaren bland Tradd-konkursresterna.
Jomen varför får du för dig att hänga det som hände på mig?
Det är ju ungefär som anklaga menige Blumenfreude i trossen för invasionen av  Polen.
Han var förvisso i Polen och tejpade lite men det var varken hans idé eller tejp och det var sju andra som tejpade på lika glatt som honom...
"Randomization is too important to be left to chance"

Rydfalk

Citat från: Scipio skrivet 17 augusti 2014 kl. 19:35:15
Citat från: Rydfalk skrivet 17 augusti 2014 kl. 15:49:23
Citat från: Scipio skrivet 17 augusti 2014 kl. 12:39:33
Tar också med våra repade och vältejpade2 plastskivor.
2. Sjögren Roger, LinCon 2012, Linköping
[/size]
Whut??
Vad pratar du om?
Repningen är det vanliga slitaget av flyttandet av hundratals blippar...
Tejpresterna från TDC/WED 2012 är väl någorlunda åtgärdade till kostnaden av en hundring till sonen - som i sin tur säkert blev av med några hjärnceller med tanke på det intressanta lösningsmedel som vi hittade i källaren bland Tradd-konkursresterna.
Jomen varför får du för dig att hänga det som hände på mig?
Det är ju ungefär som anklaga menige Blumenfreude i trossen för invasionen av  Polen.
Han var förvisso i Polen och tejpade lite men det var varken hans idé eller tejp och det var sju andra som tejpade på lika glatt som honom...
Om det var menige Blumenfreude som köpte tejpen som förseglade Polens öde skulle kanske historien minnas honom?
Som lärare (och ivrig anhängare av Hets-pedagogiken1) anser jag också kollektiv bestraffning meningslös. Bättre att statuera exempel genom att hänsynslöst ge sig på en slumpmässigt vald individ.

Engelbrekt

Jag och Wes kör igång ett parti Red Winter på fredagskvällen, där det är fritt fram att hoppa på för de som vill.

Det esoteriska Musket and Pike: som sagt, om det finns intresse att lära sig detta kan jag hålla i ett parti Edgehill (det klassiska introduktionsscenariot till M&P: få counters, linjärt, inte massa terräng som ställer till det). Jag tar med det i alla fall!
På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.

Elias Nordling

Tycker i och för sig häckarna i Edgehill ställer till det rejält och gör det till ett svårspelat scenario.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

thermopylai

Jag kommer.

Av det som diskuterats här har jag intresse för Angola och multiplayer Mighty endeavor 2 ed. Tar med mig lite eget också, sannolikt lite mindre spel som:
Red Dragon, Green Crescent
Empire of the Sun
Normandy 44
Reluctant enemies
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

Engelbrekt

Citat från: Elias Nordling skrivet 19 augusti 2014 kl. 20:57:02
Tycker i och för sig häckarna i Edgehill ställer till det rejält och gör det till ett svårspelat scenario.

OK! Men Edgehill har ändå lättast terräng av alla scenarier till M&P. Häckarna är mest på ena flanken, resten är som en golfbana.
På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.

Rydfalk

Citat från: Engelbrekt skrivet 19 augusti 2014 kl. 21:55:16
Citat från: Elias Nordling skrivet 19 augusti 2014 kl. 20:57:02

OK! Men Edgehill har ändå lättast terräng av alla scenarier till M&P. Häckarna är mest på ena flanken, resten är som en golfbana.

Som en golfbana? En massa bunkrar! Cool! :mrgreen:
"Hoppas det regnar i sommar!"

Elias Nordling

>OK! Men Edgehill har ändå lättast terräng av alla scenarier till M&P. Häckarna är mest på ena flanken, resten är som en golfbana.

Har för mig att ett par av slagen i ULB var väldigt rättframma utan väsentlig terräng.

Delirium

Kommer att ta med mig ett extra INS och Red Winter om utifall

Det verkar lite oklart huruvida vi blir tillräckligt många till INS, men om du har med dig spelet (som har kortast väg ;) ) har vi ju möjlighet att "slänga upp det" lite spontant.

Annars är Mighty Endeavour ett alternativ som sagt, men där kommer jag inte att ha tid att lära mig reglerna.

Jag kan ha med Last Chance for Victory om det blir läge.

Min regelläsningstid fram till FF är vikt till BAR inför mitt och Engelbrekts experiment med Fontenoy (och andra kan säkert få plats om andan faller på).

Ska vi dessutom bestämma vem av oss som faktiskt tar med Pax Porfiriana den här gången? ;)
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Scipio

Citat från: Delirium skrivet 20 augusti 2014 kl. 10:03:38
Ska vi dessutom bestämma vem av oss som faktiskt tar med Pax Porfiriana den här gången? ;)
Det är nog säkrast efter debaclet på LinCon.  ;)
"Randomization is too important to be left to chance"

Rydfalk

Kommer att ta med mig ett extra INS och Red Winter om utifall

Det verkar lite oklart huruvida vi blir tillräckligt många till INS, men om du har med dig spelet (som har kortast väg ;) ) har vi ju möjlighet att "slänga upp det" lite spontant.

Check!
"Hoppas det regnar i sommar!"

Delirium

Citat från: Scipio skrivet 20 augusti 2014 kl. 10:36:34
Det är nog säkrast efter debaclet på LinCon.  ;)

Jag tar med mitt och ska fixa någon form av status track så man kan hålla koll på varandras poäng.
Imperial Elegy
Space Empires

Delirium

Imperial Elegy
Space Empires

Elias Nordling

Jag har nu spelat The Mighty Endeavor Deluxe (eller vad det heter) och kan säga att det INTE är ett lagspel. Det funkar bäst på två (Och kör Battle for Germany-konfigurationen där en är ryss och västtysk, en västallierad och östtysk).

Problemet med att ha en spelare som spelar ryss, eller östtysk för den delen, är att man för det första inte kommer med i spelet förrän omgång sex, och dessutom får räkna med ett STORT antal omgångar då man inte får göra någonting alls på grund av att man inte har något högkvarter som är attack-capable.

Att köra tre spelare där en är tysk (det gjorde vi) skulle jag definitivt inte rekommendera, då man då får en spelare med mer att göra än de andra två spelarna tillsammans, särskilt i början.

Dessutom var jag inte helt såld på hur östfronten fungerade. Ryssen kan bara anfalla om han är inom 6 MP från ett attackhögkvarter. Dessa aktiveras helt slumpmässigt på en 5-6 på tärningen. Jag slog i och för sig uselt och fick i snitt en aktivering per sex slag. Men även om du slår genomsnittligt har du problemet att du aktiverar, slår ett hål, och sen tar det tvärstopp nästa omgång om du inte lyckas slaget igen för att fortsätta. Utan attack supply räcker det med en tunn skärm tyskar står ivägen för att ryssen ska stanna och titta på.

I Ungern får du å andra sidan tre högkvarter på var sin väg som konvergerar i Budapest, så där får du slåss nästan hela tiden.

Kändes som det var läge för husregler där...

Delirium

Okej, tack för varningen, då går det troligen bort på FF.
Imperial Elegy
Space Empires