avatar_Andreas Lundin

Musket & Pike - Edgehill med förstorade brickor och karta

Startat av Andreas Lundin, 7 april 2014 kl. 08:31:23

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Andreas Lundin

Ni får ursäkta den dåliga bildkvalitén, men bilderna är tagna med iPads urusla kamera (plus skrot bakom kornet). David kanske har bättre bilder. Rojalisterna vann en förkrossande seger om någon undrar.







Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

Engelbrekt

#1
Ja det var riktigt kul. Skoj med 4 spelare också, där alla kunde systemet bra. Slaget kändes faktiskt rätt jämnt men poängen trillade i väg på slutet. Några bilder:







På bordet nu: Space Empires + Band of Brothers

Scipio

#2
Riktigt tjusigt!  :up:

Är brickorna laserskurna?
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

Delirium

#3
Snygga bilder!

Är detta något som kommer med till Lincon månntro? David?
1914

Engelbrekt

#4
Ja, måttbeställd laserskuren plywood från Litko.

Kan ta med det till Lincon om jag åker dit i år. Scenariot är enkelt och snabbspelat, perfekt om man vill lära sig systemet.
På bordet nu: Space Empires + Band of Brothers

dagon

#5
Urläckert!  :up:

När kommer dessa i massproduktion månne?  8)
För Kung och Fostervatten

Delirium

#6
Citat från: "Engelbrekt"Kan ta med det till Lincon om jag åker dit i år. Scenariot är enkelt och snabbspelat, perfekt om man vill lära sig systemet.

Skulle gärna testa, ser/låter kul.
1914

Engelbrekt

#7
Citat från: "dagon"Urläckert!  :up:

När kommer dessa i massproduktion månne?  8)

Om du vill och det är ok med GMT kan jag skicka över filerna och lite instruktioner, så kan du konstruera ett eget exemplar.
På bordet nu: Space Empires + Band of Brothers

Engelbrekt

#8
Citat från: "Delirium"
Citat från: "Engelbrekt"Kan ta med det till Lincon om jag åker dit i år. Scenariot är enkelt och snabbspelat, perfekt om man vill lära sig systemet.

Skulle gärna testa, ser/låter kul.

Ja gärna det, ska kolla om kan vara aktuellt med Lincon i år.
På bordet nu: Space Empires + Band of Brothers

dagon

#9
CiteraOm du vill och det är ok med GMT kan jag skicka över filerna och lite instruktioner, så kan du konstruera ett eget exemplar.

Tackar ödmjukast för erbjudandet, men om jag känner mig själv rätt kommer detta bara bli ett ytterligare liggande halvfärdigt projekt. Så jag får tills vidare avböja. Hoppas dock nån dag kunna se ditt exemplar irl.
För Kung och Fostervatten