Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

krigsspel.se - Version 2.0!

Startat av tobias, 25 april 2014 kl. 16:21:38

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Scipio

Citat från: Elias Nordling skrivet 30 april 2014 kl. 09:14:23
Bra gjort! Nu försöker jag komma på hur jag ser olästa meddelanden sedan sist. Visa olästa inlägg sedan ditg förra besök verkade inte ge avsett resultat, men det kanske bara beror på övergången.
Iom. konverteringen så är alla tidigare inlägg markerade som nya inlägg vilket ställer till den nämnda funktionen just nu vid konverteringen.
Nästan längst ner till höger på första forumsidan så kan man klicka på en knapp som heter "Markera alla meddelanden på samtliga tavlor som lästa". Klicka på den så bör det fungera som tidigare därefter.
"Randomization is too important to be left to chance"

aegneus

Finns det några coola tricks man kan göra med det här forumet som vi inte kunde med det gamla?

Är forumet klart för att hantera ansökningar av nya medlemmar?

Just nu känns layout mm ovan men det skall väl lite övning lösa!

tobias

Det kommer massa cools tricks, men först vill jag bara säkra att basfunktionerna rullar på.

Och det viktigaste av allt: Ja, vi kan emot nya medlemmar!  :)
/Tobias
Anpassa - Improvisera - Kringgå

Elias Nordling

Om möjligt ännu mer obegripliga ikoner :-)
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Elias Nordling

Den här är min favorit. Hur kan man tvivla på vad den symboliserar? :-)

Elias Nordling

En skum sak händer mig: när jag skriver och postar ett inlägg som detta så kastas jag ur ämnet och hamnar en nivå upp, i detta fall nyheter och feedback.

tobias

Istället för att komma tillbaks in i tråden och se inlägget du just postade? Det är samma för mig. Ska se om man kan ändra det.
/Tobias

Fredrik H

Kul att det är igång!
Jag noterar att vi kan stoltsera med olika grader...? Jaja, fanjunkare Hornegård låter väl okej, men jag misstänker att Ola måste ha fått en ordentlig skjuts på karriären?! :)

Pierre

Går det att lösa så att man kommer till nästa sida när man trycker på nästa och inte nästa ämne?

Elias Nordling

Om det finns en nästa sida kommer man till nästa sida, men det verkar finnas en nästa-knapp även om det inte finns några mer inlägg, och det är väl då man kommer till nästa ämne.

Pierre

Citat från: Elias Nordling skrivet  1 maj 2014 kl. 11:41:19
Om det finns en nästa sida kommer man till nästa sida, men det verkar finnas en nästa-knapp även om det inte finns några mer inlägg, och det är väl då man kommer till nästa ämne.
Stämmer bra ser jag nu. Kanske ändå inte är en dum idé att särskilja dessa så att man förstår när man byter ämne om man är ouppmärksam på hur många sidor en tråd har?

Fredrik

En liten grej som var förvirrande: när man registrerar ett nytt konto får man ett välkomstmail där det står att ens konto måste godkännas av admin och att man kommer att få ett nytt mail när det är klart. Något sådant fick aldrig jag, men uppenbarligen är kontot aktiverat ändå.

Elias Nordling

Tidigare såg man vilka meddelanden som var olästa när man gick in i en tråd. Kan man fortfarande se det? Jag kommer inte på hur, men det var väldigt subtilt även i föregående version.

tobias

Citat från: Fredrik skrivet  2 maj 2014 kl. 09:15:36
En liten grej som var förvirrande: när man registrerar ett nytt konto får man ett välkomstmail där det står att ens konto måste godkännas av admin och att man kommer att få ett nytt mail när det är klart. Något sådant fick aldrig jag, men uppenbarligen är kontot aktiverat ändå.
Det är noterat. Mycket skumt eftersom jag har bockat i att det ska skickas ett mail. Kollar på det!

Välkommen till forumet hur som!
/Tobias

Frocken

Citat från: Fredrik skrivet  2 maj 2014 kl. 09:15:36

Samma situation för mig fast lite mer förvirrande då jag reggade namnet Frocken men kunde logga in när senaste medlemmen var "Fredrik" (vilket även jag då heter) och det utan bekräftelsemail.

Men uppenbarligen funkar det i stort och min paranoia är nere på normal nivå igen =)