Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Spontan-rea hos GMT

Startat av Fredrik, 4 maj 2014 kl. 11:03:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Fredrik

GMT har helt oprovocerat 50% rea på alla produkter i lager fram till fredag den 9/5. Som jag förstår det får man alltså 50% även på sånt som redan är rabatterat, så man kan t.ex. köpa Dead of Winter för det facila pricet av 17 dollar.

Pierre

Jag såg det och var nära att handla, dessvärre har jag inte riktigt budgeten nu och med risk för att tullen är framme så blir det svårt att få ett riktigt bra pris om man inte bara handlar "specials"-spel.

Andreas Lundin

Jag köpte lite grejer som inte kostar så mycket i frakt - såsom Simple Great Battles of History och senaste C3i Mag. Gick på $ 37, vilket måste anses vara helt ok. Det torde också tullen hålla fingrarna borta från.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Fredrik

Jag lurar på om man skulle skaffa Blood & Roses; verkar vara lagom nivå på systemet och så är det ju alltid kul att leka med riddare. Germantown och Pensacola för 17 dollar styck är också lockande.

totte30

Fasen också! Min långsiktiga plan att spela igenom alla mina spel blir ännu mer långsiktig... tre nya spel på ingång
Spelar:  Clash of Giants II

Delirium

Man kunde köpa tre spel per person om jag förstod det rätt. Jag är sugen på 1d2 stycken, om någon annan som bor i Göteborg eller ska till Lincon vill dela fraktkostnad skulle man kunna göra en sambeställning?
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Jon

Inte alls odumt Björn, kan tänka mig ett spel. Velar lite mellan vilket dock. Kan du rekommendera Rebel Raiders?

Delirium

Till halva priset kan jag definitivt göra det! Jag är inte säker på att jag behöver två spel, så det kan finnas utrymme för en tredje deltagare i den här dealen. Vi delar frakten (och så klart eventuella tullstraff) lika.
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Strv102r

Beställde Simple Great Battles of History. Elias har ju framhållit det så jag ska prova det.
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Pierre

Citat från: Delirium skrivet  5 maj 2014 kl. 14:04:12
Till halva priset kan jag definitivt göra det! Jag är inte säker på att jag behöver två spel, så det kan finnas utrymme för en tredje deltagare i den här dealen. Vi delar frakten (och så klart eventuella tullstraff) lika.
Jag kan tänka mig att haka på och köpa ett spel trots tidigare uttalande. Kan hämta i GBG när det har ankommit för jag antar att du inte har vägarna förbi Borås särskilt ofta.

aegneus

Det blir ett Unconditional Surrender för mig - till och med med ev tull går det plus.

Någon som har en aning om det spelar roll om paketet är stort eller litet för tullchansen?

Elias Nordling

Ola, SGBOH kommer att kännas bekant då du är van vid Men of Iron.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

pastorn

Ser Blackbeard i listan där. Har spelat varken detta eller versionen från 1991, men en kompis har Merchants & Marauders (som är kul och vi kör rätt ofta). Är detta ett piratspel värt att skaffa eller är den äldre versionen den man vill ha? Räcker det med M&M?
GoB: hit med pengarna!

Pierre

Citat från: pastorn skrivet  7 maj 2014 kl. 17:52:20
Ser Blackbeard i listan där. Har spelat varken detta eller versionen från 1991, men en kompis har Merchants & Marauders (som är kul och vi kör rätt ofta). Är detta ett piratspel värt att skaffa eller är den äldre versionen den man vill ha? Räcker det med M&M?
Jag har inte spelat något av dem, men vad jag förstod på BGG så är den gamla versionen bäst och folk var lite besvikna på den nya. Jag tror att Merchants duger alldeles utmärkt, men läs lite recensioner och så för att bilda dig en egen uppfattning är mitt tips.

Elias Nordling

Jag har ett ospelat Blackbeard till salu annars.

Köpte Hoplite på GMT-rean.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"