Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Twilight Struggle - nytt från GMT

Startat av BigPapaBear, 3 november 2005 kl. 18:35:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

BigPapaBear

Jag tror jag är kär!!!

http://www.boardgamegeek.com/game/12333

Hur kan jag ha missat det här? Är det någon som har förbeställt det? Det är uppe i 862 på P500 så snart är det väl dags... Ska studentekonomin hålla?

:cry:
En mycket bitter liten man.

BigPapaBear

Åt fanders med kurslitteratur! Jag la en beställning!  :ultra:

Daniel*U2*

Jag kommer beställa den också  :up:  MEN först när lönen kommer in den 25:e. De två nya OCS spelen plus allt annat från GMT som de drar på mig denna månad (tex Burning Blue) har gjort att jag måste bromsa in lite med köpandet   :down:

BigPapaBear

Kanon! Då kan vi se fram emot ett flertal bataljer under det nya året!  :ultra:

BigPapaBear

Det har varit märkligt tyst på forumet vad gäller Twilight Struggle. Nu har det ju kräkts priser och lovord över det + att det är ett av GMT:s snabbast sålda spel någonsin och nyutgåvan är på G.

Är det för mycket Euro för att forumfolket ska beblanda sig med det?

Personligen har jag nog spelat sönder det. Efter fem-sex partier dog det. Vem vet, kanske slänger upp det om någa år och minns det som en gammal kärlek.  :oops:

Scipio

Närå, snarare är det tillräckligt mycket krigssel för att intresset ska finnas där.

Spelade det ett antal gånger och tyckte det var ok men det kändes som om man hande spelat det så att det räckte.
Sedan så arrangerade jag en turnering på den lokala spelklubben och wow, folket gick verkligen in för det hela och varje parti vart en nagelbitare på liv och död och folk försökte med alla knep i boken och ett tag så var CCCP bättre jämt och ett tag så var NATO bättre osv. diskussionerna gick heta.

Det är väl så med alla spel att när man har vuxit ur upptäckar-stadiet så vet man vad som finns och det blir inte några direkta överraskningar längre.
Men gör som oss kör en turnering eller sätt en helkväll på krogen "all expenses paid" så ska ni se att den gamla räven har en del kvar att ge!    :wink:

PS. Naturligtvis så var första pris ett exemplar av filmen Dr. Strangelove...
"Randomization is too important to be left to chance"

Doomfarer

Någon som är sugen på att spela en omgång via ACTS/Cyberboard (eller eventuellt VASSAL)?
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Doomfarer

Ingen som vill testa?  :cry:

Missa inte chansen att boosta ert ego då jag aldrig spelat spelet. ;)
Paul H

Are you working dear
I lie and play on

Elias Nordling

Jag är van PBEM-spelare och gillar spelet skarpt. Men just för ögonblicket har jag bara så fasligt mycket att göra.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Elias Nordling

Men vafan, kör på. E-posta mig.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Doomfarer

Jag har nu spelat spelet fyra gånger och känner mig redan mätt på det.

Ganska kul till att börja med men snart inser man att vad man gör spelar mindre roll bara man har lite tur med tärningarna och drar rätt kort vid rätt tillfälle. Gör man inte det känns spelet mest frustrerande.

Går dock snabbt att spela och tar man det inte så seriöst spelar det ju mindre roll. Inget favoritspel än så länge dock.
Paul H

Are you working dear
I lie and play on

Mosse

Har nu dragit en match Twilight Struggle och storgillar det. Jag är också fullt övertygad om att spelet inte har så fruktansvärt lång livstid, speciellt om man spelar för tätt...

Min lillebror, som är eurospelare, gillade spelet verkligen, och jag tror att han skulle gilla det mera desto mera vi skulle spela, just för att han skulle vilja lära sig kortena. För mig är överraskningen bättre, än om jag skulle kunna alla kort utantill. Detta kanske mest för att jag har erkännt uruselt minne. (av samma orsak kommer jag aldrig att storgilla t.ex. block-games)

Mosse

:x Mycket mystiskt... :x

Har nu spelat två spel, ena som Sovjet, andra som USA... Har vunnit båda, vilket i sig är mystiskt och ovanligt. Men det som jag förundrar mig mest över är att båda avslutats i mycket tidigt skede av att jag uppnått 20 vinstpoäng.

Som USA vann jag i femte turen, och som Sovjet räckte fyra turer.
Alla ni som spelat flera omgångar - hur vanligt är det att det tar slut så här fort? Min motståndare var på inget sätt en nybörjare, och vad jag kan se gjorde han inte något urkorkat någondera gången...

Vvornth

Att det slutar så tidigt när man spelar Sovjet är möjligt om USA-spelaren inte har tungan rätt i munnen. Däremot så kan det vara lite knepigt att lyckas med det när man spelar som Amerikan.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

Andreas Johnson

Det är tufft för amerikanen i början, speciellt om ryssen spelar aggressivt och driver ned DEFCON. Kan amerikanen kara sig igenom de sex, sju första omgångarna jämnar det ut sig sen. Mot slutet (Late war) känns det som det är amerikanen som har en fördel. Har spelat ganska många gånger mot olika motståndare och den ryska sidan har vunnit flest gånger.
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov