Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Twilight Struggle - nytt från GMT

Startat av BigPapaBear, 3 november 2005 kl. 18:35:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

silversixx

TS kan ju bli lite obalancerat om någon av spelarna får en superhand i det första draget. Då är det inte så svårt att finta till sig de mindre poängområdena. Det största felet många gör är att de stirrar sig blinda på Europa. Det är inte där man vinner spelet. Det är med att smyga till sig defconpoäng och hetsa till kupper som ger en de snabba poängen.

Mosse

Har nog vunnit bägge matcherna med vältajmade Europe-poängkort.
I bägge matcherna har dessutom jag varit den mera passiva parten, som medan motståndaren gjort coups och realignment rolls har koncentrerat mig på att bara sprida min influence...
(blev lite väl mycket blandat olika språk där...)

silversixx

Det handlar om balans. Ibland så måste man sitta och titta på lite passivt medans motståndaren sitter och vräker på med fetkorten. Att din motståndare missar när du sitter och sprider influence är inte bra. Det som jag gillar med TS är att de faktiskt fått till "balansen" som var kalla kriget. Det är mycket aktion och reaktion fram och tillbaks.

Det som spelet bra när man spelat det ett par gånger är att man märker hur lite man bryr sig om events om de inte är väldigt avgörande för situationen. Man sitter inte längre och spelar "Olympic Games" och hoppas vinna slaget osv.

totte30

Det jag sitter och småsaknar i TS är separata lekar...

Jag vill kunna "trimma" leken, spela bort usla "2 opsare" i vetskap att jag aldrig behöver behöver se dom igen, veta att när man sitter med en usel hand, så ökar sannolikheten bör en bra hand nästa gång  etc, etc.

Men jag tycker fortfarande att TS är underhållande :)

Thomas
Spelar:  Clash of Giants II