Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Triumph of Chaos

Startat av Scipio, 7 november 2005 kl. 11:35:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Scipio

Någon som har spelat Clash of Arms, Triumph of Chaos?
Det är ju redigt dyrt, typ 50-100% dyrare än andra liknande spel.
Får man valuta för dom extra pengarna?
"Randomization is too important to be left to chance"

Parni

När började du tänka i dom termerna? Det är ju ett krigspel, det har blippar och det finns inte i din sammling.  :)

Scipio

Citat från: "Parni"När började du tänka i dom termerna? Det är ju ett krigspel, det har blippar och det finns inte i din sammling.  :)
Det är ju riktigt, men eftersom jag har för skral ekonomi för att köpa alla spel på en gång så måste jag ju försäkra mig om att jag köper dom mest prisvärda först.

Alltså dubbelt så mycket pengar borde innebär dubbelt så många pjäser eller dubbelt så tjocka eller nåt...    :D

BigPapaBear

Har hört en del positivt om det. Dock inte tillräckligt positivt för att köpa det. Kan i och för sig ha att göra med mitt ganska svala intresse för temat.  :?

BernadotteOnline

Tar upp denna tråd igen.

Roger sitter kvar med pengarna i handen och har inte fått svar på sin undran.
Är det någon som spelat de stora ryska revolutionsspelen?

SPI  Russian Civil War

GMT Reds!

COA Triumph of Chaos

AWE Rossiya 1917

tinG

Citat från: "BernadotteOnline"GMT Reds!

Kul spel, spännande combatsystem, önskar jag ägde ett ex.
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Vvornth

Jag spelade Reds! mot Jonas och min reaktion var lite mer ljummen, spelet som är gjort av Ted Raicier är lite väl "wild" i min smak. Combatsystemet kan svänga väldigt av och an. Till dess credit så ska man dock nämna att Reds! är väldigt enkelt och snabbspelat och har ändå en god bredd.

Har itne spelat Tirumph of Chaos själv men ha r språkat mycket med ett par kompanjoner på YLVA som spelat det en del. De upplevde logistiken med otalet faktioner som lite knölig och hela spelet som onödigt komplext. Snyggt är det i af, även om den printade kartan är i lite skum kvalité.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

Scipio

Citat från: "BernadotteOnline"Roger sitter kvar med pengarna i handen och har inte fått svar på sin undran.
Nja, jag hittade det iofs för en billig penning så jag chans-shoppade det.
Nu gäller det bara att "hooka up" med någon av dom andra två krigsspelarna i sverige som spelare icke-ww2-spel så att man kan få testa det också...  ;)

Andreas Johnson

Triumph är definitivt ett spel som jag kommer att köpa, verkar vara ett spel helt i min stil. Har läst två utmärkta recensioner, en i Paper Wars.
Helt klart med på "måste ha" listan....
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

BernadotteOnline

Citat från: "Scipio"
Citat från: "BernadotteOnline"Roger sitter kvar med pengarna i handen och har inte fått svar på sin undran.
Nja, jag hittade det iofs för en billig penning så jag chans-shoppade det.
Nu gäller det bara att "hooka up" med någon av dom andra två krigsspelarna i sverige som spelare icke-ww2-spel så att man kan få testa det också...  ;)

En i Lund!   :up:
Mitt emellan är väl Falkenberg?
Känner vi någon med ett jyst sommarhus?

Scipio

Citat från: "BernadotteOnline"En i Lund!   :up:
Mitt emellan är väl Falkenberg?
Känner vi någon med ett jyst sommarhus?
Yess!   :up:

Falkenberg funkar, annars får vi väl satsa på januari-februari då det kanske är lite krigsspel-träffar på G?