Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Andreas Lundin

ETA Atlantic Wall?

Startat av Andreas Lundin, 18 juli 2014 kl. 17:30:02

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Andreas Lundin

Hej! Är det nån som fått detta lir i gamla Svedala?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

andqui

Decision Games påstår iaf att de skickat alla pledge och preorders men det antar jag att du känner till så är du en av dessa så ska spelet åtminstone i teorin vara på väg till dig.

Min order sitter fast med "processing" status sedan 1/7... :shock:  och mailar man dom så får man lika mycket till svar som om man hade pratat med ett lik. :evil:
Anders

andqui

Nu är mitt ex skickat efter mycket om och men.

Ingen som fått sitt i lådan än?
Anders

MB

Jag fick mitt den 25, utan tull   ;)

andqui

Har satt upp detta magnifika spel och börjat läsa in mig bland annat på landstigningsmomentet. Ett litet kul spel i spelet måste jag säga och kartorna är riktigt snygga!





Läget precis innan allierad förflyttning i den första subfasen i 6:e juni AM-turnen. Två hela stridsvagnsbataljoner ur 741:a har blivit i princip helt utraderade, de flesta för egen hand när de försökte flyta i land.

(Ja ni ser rätt. Jag har inte klippt spelet, än. Siktar in mig på regeloklarheterna innan jag börjar med 16 countersheets...)
Anders

Strv102r

Tid man lägger på att klippa brickor är tid man kunde lagt på att spela. jag klipper inte om det inte är sådana där lodjurstofsar som sticker ut och hakar i andra brickor. och det är det ju sällan efter 1985.
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Holmgren

Slog samman två trådar om Atlantic Wall.

Trådar sammanfogade.
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

jerry

Jupp nu är det dags ... vi startar med operation epsom ur atlantic wall II , i vår lokal i Asarum den kommande onsdagkvällen...
Var en del kufiskheter i setupen men jag höftade lite...
Nu spelas third World war (gamla utgåvan)samt red barricades i vår lokal, förbereder tvåmanna wif

jerry

då var vi igång med "epsom" dock lite för litet vi kör en kväll till sen bygger vi om bordet i lokalen , har precis varit på "Beijer" sen åker hela pannkakan upp , om vi kommer överens med övriga berörda i lokalen , kan bli trångt...... :ultra:
Nu spelas third World war (gamla utgåvan)samt red barricades i vår lokal, förbereder tvåmanna wif

jerry

HAAAaaa....... nu har vi konstruerat om det ena bordet samt flyttat det andra så nu åkte hela härligheten(AW II) upp i onsdags kväll.
Bordombyggnad sågning skruvning etc etc. samt setup o airdrop-fasen tiden löpte ut 00:15 så 6,5 tim. ite illa inte illa alls. :ultra:
Nu spelas third World war (gamla utgåvan)samt red barricades i vår lokal, förbereder tvåmanna wif

jerry

Nu är hela shebangen igång..... :ultra:
Nu spelas third World war (gamla utgåvan)samt red barricades i vår lokal, förbereder tvåmanna wif

jerry

Så här ser ett urval av stränderna ut efter de inledande vågorna Utah helt rensat o jänkare på väg ut från stranden
Omaha efter tredje vågen total katastrof alla utom 3 steps DD samt 13 kompanier infanteri utraderat dock lyckades mina ingenjörer mirakulöst röja som hin håle fas tre dock lite för lite trupp för att få upp farten.
Brittiska stränderna orkade vi bara göra två faser utav.
Nu spelas third World war (gamla utgåvan)samt red barricades i vår lokal, förbereder tvåmanna wif

Mats Eden

Vad hände med partiet?
Är spelet spelbart?
Pågår det fortfarande?

Leker med tanken att inhandla, men vill ju veta om det är "bra".
Det jag funderar kring är Command/controll och logistik...

jerry

Sorry.......... min spelmoral kolapsade totalt , vi hade ett pågående "red barricades" -parti samtidigt o det ena gav det andra så..........
Jo partiet lades ner efter landstigningen , vi var bara två intresserade o det var FÖR MYCKET att göra , sedan var nog reglerna lite övermäktiga , mycket kludd o kladd med hur man var supportad eller inte vid själva landstigandet o strax därefter , vi fick inte kläm på mycket efter landstigningen , striderna var väl ok ,men det var massivt med organiserandet av stöd o support o supply detta var rejält krångligt.

Vi kommer denna veckan att dra igång höstspelande , men AW II är inte med på önskelistan , tycker nog att jag blev lite besviken , det känns oerhört överarbetat , paradropen var rent helvetiskt jobbig att genomföra , men ok , den var faktiskt riktigt kul , du vet inte själv var dina förband finns o det känns helt realistiskt.

landstigningsfasen var också lite rolig men man kan ju inte göra många självständiga beslut (undantaget Omaha-stranden där man faktiskt kan få lite handlingskraft som Tysk)
men på det hela taget är det sanslöst mycket verkstad för mycket lite producerat.

Det jag gillade var striderna där en liten men hård styrka kan göra stora underverk.

Jag äger det gamla AW o det är ju gammalt men det är trehundra gånger mera spelbart , men det går ju inte att jämföra egentligen.......

sammanfattningsvis , jo det är ett imponerande spel , vi fick utrymma o bygga om i spellokalen för att få upp det på bordet.
Vi kom ju aldrig mer än till landstigningen o lite grann in på d-dagen så jag fick ingen riktig bild av det.

Vet inte om sådana här monster är speltestade , men med ett dedikerat gäng på minst 4 personer o en OCEAN av ledig tid så.........
Nu spelas third World war (gamla utgåvan)samt red barricades i vår lokal, förbereder tvåmanna wif

jerry

På din fråga om spelet är bra vet jag inte riktigt vad jag skall svara , men om du gillar att pilla med logistikbiten så tror jag det är ett bra spel , men jag vet inte så mycket då vi helt enkelt tröttade ut oss på oändliga regelfunderingar , hade mycket kontakt på BGG med en kille som lovade återkomma med riktiga replays som hjälp men han "försvann" från BGG på ett märkligt sätt , inga av hans inlägg finns kvar dom är raderade , vet ej varför ,det verkade vara en mycket seriös spelare , "Gunny" kallade hans sig.
Nu spelas third World war (gamla utgåvan)samt red barricades i vår lokal, förbereder tvåmanna wif