Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Battleplan American Civil War

Startat av Nisse, 23 juli 2014 kl. 04:31:24

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Nisse

Köpte spelet till Ipad igår, 49 kr, inte prisvärt.

Spelet såg kul ut och verkade bra men är intr bra. Kort går det ut på att från utgångsläge ge varje enhet order vart det skall gå och sen trycka på "startknappen". Då rullar spelet igång i "realtid" så sen blir det stressigt när man skall reagera medans spelet spelar sig. Det blir lätt "trycka på knappar så fort det bara går" situationer.

Vidare har man ingen aning om hur motståndarsidan är uppställd. Varje slag tar ca 10 -15 min att spela. Det finns en massa info om varje enhet men det är omöjligt i realtid att hinna bry sig om det. När väl spelet är igång gäller det bara att laga efter läge och försöka flytta enheter så fort du bara kan. Du hinnr aldrig stanna upp och analysera lite eller, ex dra ur enhet och få dit en annan.

Då ett 8 timmars slag spelar sig på ca 10 min förstår ni hur fort det går. I princip blir det följande: från utgångsgruppering ge ordrar och sen hoppas på det bästa. Man hinner flytta runt lite men inte mycket. Man hinner inte se efter hur enheter mår eller göra några större (knappt mindre heller) omflyttningar.

Jag har spelat 4 slag, vunnit alla men inte tyckt det varit särskilt kul.

Spar era 49 kr men framförallt er tid.

Elias Nordling

"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"