Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Översvämmat elände

Startat av Andreas Lundin, 4 augusti 2014 kl. 12:17:16

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Andreas Lundin

Behöver forumets moraliska stöd. Har inför flytt lagt alla spel i ett Shurgardförråd. Nu är det översvämmat. 200+ spel i vågskvalpet. Bara att kavla upp ärmarna och börja om...
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

thermopylai

Helvete vilken skit! Shurgard har väl en försäkring, men man kan ju gissa hur löjligt lågt värderade begagnade brädspel är som inte går att få tag på längre. Hoppas du hade favoritspelen nån annanstans.

Moraliskt stöd blir väl: tänk hur många av de där spelen du ändå aldrig hade kommit att spela eller redan spelat klart. Dom behöver du nog inte ersätta.
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

jerry

Aaaarrrghhh.......
Bonussonens förråd med möbler åkte på samma smäll för en månad sen.
Men detta är värre ... Stackars dig.

Helvete.
Nu spelas WIF på 5 pers samt red barricades på 2 man
Empires in arms kollapsade

Nick

Moraliskt stöd utdelas härmed!

Scipio

Fyfan!    :cry:
Hemskt att tänka hur lätt våra klenoder kan förgås.
Bryt ihop och lägg en snabb beställning på det där du alltid varit sugen på men inte skaffat än.
"Randomization is too important to be left to chance"

Delirium

:shock:

Ajaj, beklagar verkligen. När du säger alla spel menar du verkligen alla? Fy tusan... :cry:

Håller med Roger, beställ något dyrt, snabbt!

Gruppkram på FF utlovas!
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Andreas Lundin

Allt utom TCS och några Euros... ...även en hel del böcker och rollspel simmar troligtvis runt runt runt...
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Andreas Lundin

.... Det jobbiga är väl alla klippta counterhörn... Suck!

Blir kul att höra vad försäkringsbolaget säger. :)

Andreas Lundin

Nu har jag ju inte varit och kollat i förrådet och sett det med egna ögon utan Shurgard (får man heta så när man dränker kundernas prylar förresten!?) har bara berättat hur mina grannförråd ser ut.

Pierre

Fy fan vad tråkigt!Köp dig nu något du velat ha länge men inte riktigt kunnat med för att du redan har så mycket andra spel.

Strv102r

Åfysatanvadvidrigt! Hoppas att dina prylar klarat sig bättre än grannens. Efter ett inbrott kunde jag ersätta min CD-samling genom att köpa tillbaka skivorna och skicka kvitton till färsäkringsbolaget. Det var ju inga enorma summor. Problemet kommer ju med samlarobjekt som är out of print. Kanske du kan köpa dem från E-bay och skicka paypal kvittona?
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Jon

Usch. Har du någon lista på vad som blivit förstört? Kan ju kanske matcha med något spel man själv har liggande som då kan skickas söderut som hjälpsändning.

Elias Nordling

Urk! När jag skaffade förråd kollade jag upp det där med förvaring i eget förråd, och utöver de tilläggsförsäkringar som förvaringsfirmorna tillhandahåller brukar det även täckas av hemförsäkringen upp till en viss nivå, beroende på vad man betalar för.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Holmgren

Vilken mardröm!

Håll oss gärna underrättade om hur det går. Det må låta makabert, men om du tar några bilder på eländet vore det också intressant att se.

Vad gäller förråd (källare, vind, fristående) i övrigt så är ett gammalt knep, som ni säkert redan känner till, att aldrig ställa kartonger och dylikt direkt på golvet. Skaffa istället lastpallar och ha i botten. Det skyddar naturligtvis inte för läckage från tak eller väggar, men översvämningar på marknivån måste då stiga en dryg decimeter innan det når över lastpallarna och kommer åt kartonger etc. Det kommer man rätt långt på.
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

Elias Nordling

Två andra knep är att ställa saker i bokhyllor istf bara kartonger på golvet, och förvara ziplocs i bottenskiktet.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"