Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

won by The sword

Startat av magnus lindström, 28 augusti 2014 kl. 18:33:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 4 Gäster tittar på detta ämne.

magnus lindström

Delirium

Jag väntar på mitt exemplar fortfarande. Gillar perioden. Osäkert när jag får tid att prova dock.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Scipio

Jag har också väntat länge på det.
Har dock sett att det fått en hel del errata och funderingar kring reglerna redan så det kan bli så att man väntar några månader så dom får reda ut det först innan jag slänger upp det på bordet.
"Randomization is too important to be left to chance"

Elias Nordling

Det är ett Ben Hull-spel. Varje Ben Hull-spel hittills har haft otroligt kassa regler i förstautgåvan, och ändå har de varit värda allt besvär.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

magnus lindström

Jo jag har varit med sen början av This Accursed Ciwil War :)

men lite förvånad aav att grafike ser så pass grovhuggen ut. Enfärgade columnpjäser och flaggor istället för figurer på regementena

Delirium

Baserat på era rekommendationer kommer jag att avvakta innan jag ger mig i kast med spelet, finns en del annat före i kön.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Strv102r

Nu har det landat! Ingen tull heller. Lite ironiskt, det var väl till stor del för att få in mer tull som vi blandade oss i det kriget?
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

tinG

Ser nu att GMT lovat trycka upp ny regelbok och ersättningskort för de kort som inte funkade rätt... God PR.  :up:

Spelet har iaf äntligen kommit upp på mitt bord och jag skall försöka mig på att dechiffrera innehållet.

:)
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Engelbrekt

Samma här, har satt upp det och tragglar mig igenom reglerna. Även play book behöver nog tryckas om.
På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.

magnus lindström

Någon som har spelat? Har det nu :) ser ju mycket lockande ut. Är det ospelbart med nuvarande regler/kort?

Engelbrekt

Väntar på update-paketet. Det sägs vara spelbart utan dock, och kul.

Elias Nordling

Det rör sig äntligen på update-fronten. GMT postade just uppdaterade kort för korrläsning på Consimworld, med resten av komponenterna utlovade inom kort.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

magnus lindström

Äntligen! :)

Men det känns som bara en liten del av kartan används för scenarier med Weimar och Fransosernas härjande vid Rehn

Eranthis

Jag har detta också, fortfarande ospelat. Har skummat reglerna lite. Är det kul?

Engelbrekt

Den här recensionen säger en del tycker jag: https://boardgamegeek.com/thread/1231778/great-mutiny

Citat, om det är kul:

"However once having plowed through its abundance of confusing areas, it really is a fun game to play. I can't ever recall a session where I was so frustrated with a game, and yet simultaneously so engaged with it - just plain weird."