Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Stefan Ekström

HJÄÄLP!!! Porträtt på Carl Magnus Gripenberg önskas.

Startat av Stefan Ekström, 26 oktober 2014 kl. 19:39:39

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Stefan Ekström

Alla är ni hard core gamers och sitter säkert på tonvis med krigslitteratur.
Behöver ett porträtt på Svartholms kommendant 1808 - Carl Magnus Gripenberg.
Vi är på G att med vårt nya klosspel "Let No Bastard Cross The Bridge" som vi beräknar vara klar som julklapp.
Förutom denna man.
I dagsläget pryds hans klass av Alfred E. Neummann's allt för kända nuna - ..Och det går ju inte.
Hjälp resulterar i ert namn i tacktexten.

//Stefan Ekström
Har återigen fastnat i 40K-träsket...

Engelbrekt

Antar att ni kollat igenom register över porträttsamlingar?
På bordet nu: Space Empires + Band of Brothers

dagon

Jag ska höra mig för i min lokala spelklubb här i Helsinfors, där finns några "history buffs" som kanske kan sitta på nån litteratur med herr Gripenbergs porträtt. Återkommer om jag hittar nåt.   
För Kung och Fostervatten

Stefan Ekström

Har återigen fastnat i 40K-träsket...

Thomas Bergman

Kan tyvärr inte bidra med ett porträtt på Gripenberg men jag kan däremot uppmuntra er genom att lägga en pre-order på spelet. Ser intressant ut. 

Stefan Ekström

Thomas,

Tack för ditt stöd.

Vi kommer att återkomma med en teaser när vi gör en hel session av spelet.

//Stefan
Har återigen fastnat i 40K-träsket...

Thomas Bergman

#6
En förfader på min mors sida stupade i slaget vid Virta Bro. Han tillhörde Västerbottens regemente, Kalix kompani enligt uppgift från mor. Skulle vara intressant att forska vidare i hans liv och öden. Men han var nog inte förebilden för Sven Dufva tyvärr  ;)

Ser framemot er "teaser".

Stefan Ekström

Thomas,

Jag har själv 4 anfäder som var med i Södermanlands Regemente, bla vid Sävar.  Alla klarade sig visserligen men vissnade bort en 10 år efter kriget pga dålig hälsa.
Göran har även han en anfader men han var stationerad med Livregementet vid Västarmén.
Han spelade ..valthorn  :mrgreen: :mrgreen:
(Vilken coolhetsfaktor?)
Han brukar få höra detta vid våra sittningar ;)

//Stefan
Har återigen fastnat i 40K-träsket...

Göran

Inget fel med valthorn! Det tyder bara på musikalitet och intelligens  :)

För övrigt blev min förfader underofficer och kunde därför kommendera dina förfäder, så det så   :ultra:



/Per Björkmans ättling Göran.

Stefan Ekström

Har återigen fastnat i 40K-träsket...

dagon

Hej Stefan, hur gick det med porträttjakten? Frågade runt lite här men hittade inget tyvärr.  :down:

Hur går det det annars med "Let No Bastard Cross The Bridge"? Vi krigsspelare i Finland väntar förstås ivrigt på denna artefakt.

/Asko
För Kung och Fostervatten

Stefan Ekström

Asko,

Jo, projektet har legat något i träda pga många händelser på både mitt och Görans personliga plan.
Vi har testkört det ett par gånger och hittat glitchar, vilket vi kan tacka uppehållet för att vi hittade.

Något porträtt verkar inte finnas på denne man tyvärr så det blir till att använda en svart siluett istället.

Vi hoppas kunna rulla igång projektet igen inom kort.

//Stefan
Har återigen fastnat i 40K-träsket...

dagon

CiteraVi hoppas kunna rulla igång projektet igen inom kort.

Tack för info & lycka till med slutspurten!

/Asko
För Kung och Fostervatten