Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Ny hemsida

Startat av Scipio, 27 oktober 2014 kl. 11:19:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Scipio

Nu har vi publicerat den nya krigsspel.se-hemsidan.
Den finns att beskåda här: krigsspel.se

Det här är något som vi har velat göra ett tag då vi velat få till stånd några förbättringar såsom:

1.  Ett modernare utseende
2.  En anpassad sida som även fungerar bra för mobila enheter som telefoner och plattor
3.  Möjlighet att på ett bättre sätt kunna erbjuda utrymme för sådant som diskuterats tidigare på forumet såsom podcasts, vidcasts, spel, dokument och filer m.m.
4.  Möjlighet att dela ut enkel tillgång till delar av sidan till diverse författare om intresse finns att bygga ut och vidare på de olika sektionerna som finns.

Nu är sidan fortfarande ett hobbyprojekt och begränsas av tid och att ingen av oss är någon grafisk-design-snubbe men med de här förändringarna så tror vi att vi tar ett steg in i nutiden för sidan i varje fall och att vi även förbereder oss lite för framtiden.

Vi är naturligtvis öppna för "feedback" och för alla som kommer att delta på BSK i helgen så får ni gärna ställa frågor eller komma med kritik och förslag till oss där också.
"Randomization is too important to be left to chance"

Fredrik H

Jag tycker att hemsidan nu ser väsentligt bättre ut, bra initiativ. Om jag ska tycka något så tycker jag att ni tydligt ska informera om att det är på forumet som saker och ting händer  - det är ju hit vi vill att folk ska komma.

:up:

Delirium

Jag tycker det ser kanonsnyggt ut och tycker att det kan vara bilder på fler personer i bildspelet, gärna från när vi var yngre allihop.
Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

tinG

Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Andreas Lundin

Jag är en poster boy! Pryder hemsidan iförd min Vegas-T-shirt och planerar hela brittiska arméns undergång...

Skickas från min iPhone via Tapatalk
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

tobias

Det ska väl sägas också att om någon tycker sig vara en grafisk-design-snubbe så får man gärna hjälpa till! Dels med hemsidan, men vi har också lite idéer på reklammaterial till konventssäsongen 2015.
/Tobias
Anpassa - Improvisera - Kringgå