Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

When Eagles Fight

Startat av Andreas Lundin, 29 oktober 2014 kl. 18:45:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Andreas Lundin

Testar lite. Första rundan:

Skickas från min iPhone via Tapatalk
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

Andreas Lundin

Liveuppdatering. Österrike-ungrarn måste anfalla på minst tre ställen första rundan. Minst 2-1-odds.
Hur ska det gå?

Andreas Lundin

Resultat

Andreas Lundin

Efter ryssens runda 2:

Andreas Lundin

Slutet på runda tre (oktober 1914):

zilver

Ett helt ok spel. Som ryss kommer frågan upp om det är bäst att fokusera på tysken eller österrikaren. Om valet är tysken kan dessa förbli rätt svaga under en period då de får få replacements. Om valet är österrikaren så blir deras trupper svagare, en effekt som gäller hela kriget. Österrikaren kan i och för sig gömma sig i bergen vilket är en begränsning. Systemet för Ammo shortage hade kunnat skötas smidigare utan att spelarna ska behöva lägga ut upp till tov brickor varje runda. Lite fippligt faktiskt.

Andreas Lundin

Slutet på runda tre.

Strv102r

Ser trevligt ut! Både Galicien och Ostpreussen på liten yta. Ska bli kul att se utvecklingen och läsa din uppfattning i slutet.
Ola Palmquist. Spelar nu:   AP:s Red Steel, därefter GMTs Barbarossa; Crimea scen 2 Odessa: Hero City och scen 1: The Tartar Ditch, SPIs Army Group South; Kiev & Rostov, MMPs Rostov 41, GMTs Barbarossa; Kiev to Rostov. Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Elias Nordling

Jag gillade spelet när jag spelade det för länge sedan.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Andreas Lundin

Jag upplever det som lite väl repetetivt, runda till runda. Dessutom slog tysken katastrofalt i slutet på runda fyra, vi får se om vi fortsätter...

Andreas Lundin

Lade ner spelet vid runda sex. Ryssen fortsatte med en offensiv in i Tyskland och slog tärning som en gud. Den som spelade centralmakt klarade ej pressen och kastade in handduken.

Enkelt och kul spel. Men ska man spela färdigt krävs nog en sisådär tre till fem helkvällar. Rekommenderas!

Delirium

Vissa saker (främst blipparna) påminner om Great War in Europe. Finns någon koppling?
Empires in Arms
World in Flames
(Är det 90-tal igen??)

Elias Nordling

Förutom att GMT gjort bägge kan When Eagles Fight sägas vara föregångaren till GWiE. Fast spelet innehåller inte några av konstigheterna från det senare, som dubbelomgångarna och supergenombrotten, vad jag minns.

Elias Nordling

Jag läser the Eastern Front av Nick Lloyd, och bestämde mig för att spela When Eagles Fight parallellt och i samma takt som jag läser boken. Ska se om jag orkar göra en kontinuerlig AAR också.

Situationen från start. Spelet börjar efter den ryska framryckningen, så att de ställt upp sig för ett Tannenberg.

When Eagles Fight 1.jpg

Elias Nordling

Tannenberg resulterade i fyra utplånade ryska kårer mot en tysk kavalleridivision. Den öppna flanken är inget större bekymmer för tyskarna får förstärkningar och strategic movement innan ryssarna får flytta.
When Eagles Fight 2.jpg