Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

The Great War

Startat av Kristian, 1 december 2004 kl. 22:21:26

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Kristian

Jag är lycklig ägare till GRDs March to victory och Over There, altså de två spelen som simulerar kriget på västfronten från början till slut. Spelen är väldigt detaljerade framför all OoB är massiv och vad jag har hört mycket välgjord.

Problemet är väl att spelet är så stort att det kan bli ganska svårspelat.
Av nån underlig anledning gillar jag dock tanken på ett spel som verkligen går ut på att nöta ner motståndaren och att utföra räkneövningar över moralpoäng och tillgängliga ungdomar attt skicka ut på slaktfälten.

Jag har spelat Italien fronten både solitärt och med motståndare och det var ganska kul men att spela hela västfronten för att inte tala om hela kriget (om det nu blir färdigt nån gång) skulle få Wif att framstå som ett parti Yatzy.

tobias

Vi tar diskussionerna om March to victory och Over There i en separat tråd.

Tråd delad.
/Tobias
Anpassa - Improvisera - Kringgå

Delirium

Kristian, du har äntligen hittat till det här forumet! Jag är sugen på att testa något om första världskriget, har aldrig gjort det, förutom supplementet till WiF som behandlar ämnet (blev inte så bra).
Empires in Arms
World in Flames
(Är det 90-tal igen??)

Kristian

Ja det var lite fegt av er att plötsligt fly hit. Det verkar ju dock va ett bra forum.

Delirium

Bah, jag har kapacitet att posta på många fora samtidigt. Och det här är ett bra forum.  :up:
Empires in Arms
World in Flames
(Är det 90-tal igen??)