Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

When Eagles Fight

Startat av Andreas Lundin, 29 oktober 2014 kl. 18:45:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Elias Nordling

Riga håller. revolutionsslaget är... En trea. Rysk seger!

Slutställningen:
When Eagles Fight 48.jpg
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Kanger

Man förlorar Polen, Litauen, Minsk, och i praktiken Riga, och utbrister: "Ja! Vi vann"

Det är alltid lustigt med vissa victory conditions. Det är lite som med France 1940 - spel, där man kan vinna som fransman om det tar Tysken en extra vecka att ta landet.

Eller en annan favorit: Berlin 1945 -spel, där man tydligen kan vinna som tysk.

Elias Nordling

Det här är inte ett turneringsspel precis, jag skulle hävda att seger eller förlust i spelet är i stor grad utanför spelarnas kontroll. I det första partiet drabbades tyskarna av många fler västoffensiver samt att tsaren ordnade reformer vilket omöjliggjorde seger för centralmakterna, det vill random event-slag. I det andra partiet var ryssarna tvungna att överleva tre revolutionsslag, en med 1/6 chans till förlust och två med 3/6. De klarade alla tre slagen, 21 procents chans och inget som den ryske spelaren åstadkommit.

Men jag tycker att segervillkoren gör ett hyfsat jobb med att styra spelarnas beslut på ett rimligt sätt. Centralmakterna försöker hitta sätt att knuffa ryssarna över kanten genom att ta viktig terräng. Möjligen kan jag sakna mål i Ukraina, jag kan tänka mig att maten där var av intresse för de svältande centralmakterna 1917. Å andra sidan är terrängen där mycket mer öppen, så då skulle man kanske alltid välja att anfalla Ukraina framför Baltikum eller Belarus.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"