Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Damens namn (se tråden "Bilder från BSK")

Startat av daniel, 8 november 2005 kl. 12:48:07

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

daniel

Ville bara meddela att damen på bilden heter Ida.

Det är kanske inte så vanligt med krigsspelande damer och i det här fallet spelar vi ju en "lättare" typ av krigsspel (War of the Ring)?

Ett riktigt bra spel för övrigt... även om det tog lite tid.

Vill också tacka för ett trevligt arr. Tyvärr så blev det inte så mycket krigsspel för min del...  :(

Väl mött en annan gång!

// Daniel
Daniel Johansson

http://spel.nsson.nu - Ska du köpa spel?
http://www.armagedon.se - Spelande i Borås!

Mats

Citat från: "daniel"Ville bara meddela att damen på bilden heter Ida.

Det är kanske inte så vanligt med krigsspelande damer och i det här fallet spelar vi ju en "lättare" typ av krigsspel (War of the Ring)?

Ett riktigt bra spel för övrigt... även om det tog lite tid.

Vill också tacka för ett trevligt arr. Tyvärr så blev det inte så mycket krigsspel för min del...  :(

Väl mött en annan gång!

// Daniel

Japp, får också tacka för de två trevliga spelomgångarna jag spelade i rummet (War of the Ring och Memoir '44).

Speciellt tack till Kjell (om han nu finns på detta forum) som efter 4-6 timmars spelande med War of the Ring med mig och några till, orkade introducera Daniel och mig till Memoir '44, trots att klockan var runt 3-4 på natten till söndagen! Tack!  :D
Mats Lintonsson
Borås

magnus lindström

Lite konstig blandning må jag säga med plastfigurspel och hardcore spel.  Följde det med en figur av Orlando Bloom? :)

Scipio

Citat från: "magnus lindström"Lite konstig blandning må jag säga med plastfigurspel och hardcore spel.  Följde det med en figur av Orlando Bloom? :)
Nja, jag vet inte vad man kan klassa Path of Glory som för typ av spel, men War of the Ring är spelsystemsmässigt rätt mycket en "ripoff" av PoG.

Hade dom haft 3/4 tums papp-pluttar i stället för plastgubbar så hade det nog varit tydligare.

Eftersom att ASLarna fegade ur och uteblev (förutom Brain och TSUN) och det bara var jag, Tommy och Pär av "hardcorearna" som hel-helgs-körde så blev det inte så mycket mer hardcore än det vi tog med oss till oss själva (Sicily).

Jag tänkte att de hardcores som kommer om man nu får kalla dom så kan reda sig själv så jag lade fokuset på att ta med spel i nivå med Target Arnhem, Napoleon, Memoir, War of the Ring, Age of Napoleon, The First World War osv. för att försöka få så många som möjligt att upptäcka att krigsspelande inte nödvändigtvis måste ta 1000 timmar och vara flera hundra sidor regler.
"Randomization is too important to be left to chance"

Holmgren

Dessa inlägg hör hemma i tråden "Bilder från BSK". Jag låser den här tråden så fortsätter vi där!

Trådens titel ändrad för ökad tydlighet.
Tråd låst.
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!