Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

GothCon 2015

Startat av Brain, 18 november 2014 kl. 17:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Brain

Ett Krigsspelsrum är anmält till GothCon.

Allt redo för diskussion om arrangemang, deltagande och vilka regler som behöver förändras. :ultra:
Tomas Davidsson
Borås

tomas.davidsson@armagedon.se

nbrande

Hej,
jag skulle väldigt gärna spela Napoleons Triumph eller The Guns of Gettysburg i Göteborg (tar med mig båda spelen). Finns det någon intresserad? Napoleon's Triumph är otroligt kul och spännande. Annars skulle jag gärna prova något blockspel och kan tänka mig att läsa in mig på regler.

Med vänlig hälsning
Nicklas

Brain

Tror min medarrangör gärna spelar Napoleons Triumph. Kollar med honom.

Gällande blockspel kommer FAB:Bulge med till GothCon.

För oss OCS nybörjare kan vi även ge oss i kast med Reluctant Enemies

Kommer även finnas möjlighet till att pröva på Advanced Squad Leader Starter Kit (och eventuellt det fulla ASL)
Tomas Davidsson
Borås

nbrande

Det vore kul,
skriv gärna så vet jag om det är värt att ta med spelet. Provar gärna FAB: The bulge. Ska försöka läsa in mig på reglerna om det blir tillfälle. Reluctant enemies och ocs verkar ta längre tid men visst provar jag gärna om det finns tid. Annars kanske jag nöjer mig med att titta. Jag har ingen större vana vid mera avancerade krigsspel.
Med vänlig hälsning
Nicklas

Brain

Snart dags, mindre än en vecka kvar.

Kommer öppna rummet någonstans mellan 19-20 skärtorsdagen
Skall se till att posta här så fort jag får info om sal & dyl.

Tomas Davidsson
Borås

Brain

S406 kommer stridsvagnarna att rulla i :ultra: :ultra:
Tomas Davidsson
Borås

Brain

Omgruppering!
S407 är ny Åsa!

Krigsspelsrummet är öppet!
Tomas Davidsson
Borås

folow

Tack för bra arrangemang och tack till alla som kom och spelade.
Ett tag var det ju mycket Machi Koro, eller vad det heter, men sedan snäppte det upp sig. Hexar och blippar överallt; Härligt! 

Nästa år kanske vi skulle ordna något publikfriande som lockar nya förmågor?
Mon centre céde, ma droite recule, situation excellente, j'attaque.

nbrande

Tack för ett bra arrangemang!
Som förstagångsbesökare var det mycket kul att äntligen få spela de spel min son vägrar spela med mig. Jag fick spela både Napoleons Triumph, Bonaparte at Marengo och prova på Red Winter så jag är mycket nöjd. Jag hoppas kunna komma även till Lincon. Ett förslag på arrangemang: ett flerspelar Napoleons triumph med generaler som skickar ordrar omgången innan (finns regler i spelet). Om jag kan komma till Lincon skulle jag kunna hålla i ett sådant och också förklara regler i förväg för nya NT-spelare.

Med vänlig hälsning
Nicklas

Hannes

Grymt bra. Fick spelat:

EastFront
Kremlin
1989: Dawn of Freedom
Founding Fathers
Wiz-War
+ säkert nåt jag glömt

Finns det några bilder från rummet? Till exempel på det rätt så imponerande Circus Maximus-dioramat :)

Fick också lärt upp ett par av mina Netrunner-kumpaner i Twilight Struggle, för att följa upp lite på din fråga där Filip. Typ "Kom och lär dig Twilight Struggle, etta på BGG-rankingen" skulle kanske locka en del och är en helt okej inkörsport till lite mer krigiska saker. För egen del var det i mångt och mycket det. Det är förstås ganska tungt och långt, men det går till exempel att köra bara Early War.

Eller kanske du kan leda lite Close Action nån gång, om man kan ha lite sjystare komponenter i alla fall? Är ju ett sånt där spel som många kan vara med på och lära sig regler allt eftersom.

folow

Jag kan definitivt tänka mig att spelleda CA. Trycka upp en A3-plansch med quickstartregler, måla lite 1:3000-skepp låta folk droppa in (ännu tuffare blir det förstås om man kan trycka upp större kartor och använda större skepp). Lättast blir det nog om någon vill vara medarrangör och hjälpa till att kolla plottar under de första rundorna. Kanske ett uppdrag att planera i källaren?

Mon centre céde, ma droite recule, situation excellente, j'attaque.