Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Blippspel Galore 2015

Startat av Delirium, 24 november 2014 kl. 20:57:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Mats Eden

Kim, jag möter dig gärna i DBP.

Granlid, jag tar med High Frontier, och får vi en eller två till så kan vi nog gömma oss i ett hörn...  8)

/Mats

Jon

High Frontier har jag sneglat på länge, hade gärnat spelat det men vet inte riktigt hur det ligger till med tid och planering.

Kanger

aegneus

Ammäler intresse för både multi vad-det-nu-blir på lördag och high frontier. Men jag get upp på att pussla ihop schemat.... jag kommer vara med där jag kan och får plats helt enkelt.

tinG

Hej

Vi är tre som ämnar oss an OSG's Napoleon at Leipzig.

Får se om det hinns med ngt på sidan också ..

Väl mött!

J

PS. Glöm inte att Filmfestivalen pågår parallellt med Galore. Ngn som har scannat programmet efter krigsrullar? ;-)

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Delirium

Gentlemen, den gode Patrick låter hälsa att han planerar att slå upp dörrarna redan vid 13 på fredag för den som vill komma så tidigt. Han kommer sedan att behöva lämna lokalen bitvis under eftermiddagen men vi tror nog att det kan finnas folk på plats som kan hålla ställningarna under tiden. Själv tror jag att jag kan vara på plats vid 16.30 ungefär. Jag skriver Patricks och mitt mobilnummer i första tråden och redigerar även in den här posten.
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

ErikLj

Tåg bokat! Boende klart! Dyker upp kring halv tre om SJ funkar........

/Erik

Delirium

Mitt Legion of Honor kom idag (jo, det var beställt under 2014, i oktober för att vara exakt) och det är inte omöjligt att jag hunnit kolla på det tillräckligt för att köra en liten testrunda.
Imperial Elegy
Space Empires

Scipio

Skulle gärna testa Legion of Honor om du hunnit titta på det.
"Randomization is too important to be left to chance"

Elias Nordling

"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Delirium

Ett litet scenario borde man väl kunna testa.  :up:
Imperial Elegy
Space Empires

Elias Nordling

"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

pastorn

Jag kommer, och förhoppningsvis får jag med mig lite nytt blod, också.

Vad det gäller spel så tar jag med dessa:

• 1944: Race to the Rhine
  • Arab-Israeli Wars
  • Band of Brothers: Screaming Eagles (skulle vara kul att spela ett lite större scenario)
  • Blackbeard (GMTs nyutgåva)
  • Hannibal: Rome vs. Carthage
  • Republic of Rome
Elias: Skickade PM om Sun of York och Pacific Typhoon, så de finns väl i min lista också  :)
GoB: hit med pengarna!

Delirium

Citat från: Delirium skrivet 16 januari 2015 kl. 22:14:28Ett litet scenario borde man väl kunna testa.  :up:

Har solokört lite Legion of Honor och det var väl inte så svårt, ska absolut funka att lira lite. Stötte på ett speletiskt dilemma dock. Att ha med "The Fair Sex" i spelet känns självklart, dock är det en optional rule som sägs lägga till en hel del tid. Frågan är om vi ser det som lite nattunderhållning eller matigare än så?
Imperial Elegy
Space Empires

Andreas Lundin

Ska "the fair sex" vara nattunderhållning? Hrrrm....

Skickas från min iPhone via Tapatalk
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East