Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Blippspel Galore 2015

Startat av Delirium, 24 november 2014 kl. 20:57:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

ErikLj

Även jag måste passa på att tacka för ett lyssande arangemang och god mat. Vädigt trevligt konvent precis i min smak.

Lyckades beta av flera tidperioder och en hel del skyttegravar och fästningar.
Kalla kriget: Dien Bien Puh. Väldigt inovativt och spännade spel. Vi avbröt efter ca hälften då Vietmin gav upp. Lättare att spela fransmann och väldigt oförlåtande om Vietmin gör misstag.
WWII: Quartermaster general. Charmigt, snabbspelat och kul. Dock inga skyttegravar
WWI: When Eagle fights. Östfronten på kårnivå. Hyfsat simpelt men med tillräckligt djup för att spelas om. Ryssen börjar 1914 med att krossa det han vill. Sen kommer tyska förstärkningar........
Stora nordiska: Pax Baltic. Nagalebitar med snabba vändingar. Inte helt realistiskt men bra ändå. Ska spelas om.

Det ända som spelades klart var det utan skyttegravar, Quartermaster general.

Hoppas verkligen jag kan nästa år också!

/Erik

Elias Nordling

Tack för mig också, det jar jättetrevligt som vanligt!
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Hannes

Sjukt trevligt, som vanligt. Fick ihop en ganska bra blandning med spelsessioner:

Labyrinth
The Tide at Sunrise
Hannibal
Quartermaster General
Gothic Invasion

Lite nyfiken på hur det gick i GoT på lördagen förresten? Verkade som det såg bra ut för Roger när jag kikade...

Folket

Jag var väldigt nära att dyka upp på fredagen, men kom i sista stund på att jag hade en rapport att skriva. =(

Nästa år kanske.

Mats Eden

Vill också ställa mig i hyllningskören för ett toppen arr  :up:

Jag är så glad att jag tagit mig i kragen och börjat resa till de olika konventen under året.
Kul att träffa nya och mindre nya kompisar  :D

Scipio

Tack Björn och Patrick ("über-italienaren") för ytterligare et fantastiskt Galore. Perfekt anordnat som vanlig med organisation av Björn och logistik av Patrick.  :D

Det var en väldigt trevlig helg bland alla roliga och trevliga krigsspelare som dyker upp både gamla "goingar" och en del nya också.

"Randomization is too important to be left to chance"

Delirium

Tack för att alla kom, Galorekonceptet känns väl inarbetat och även om helgen alltid är förknippad med sjukdomar för min del och medverkan alltid är osäker in i det sista tror jag ändå helgen ligger på ett bra ställe i kalendern.

Särskilt tack till Patrick som fixar allt för oss. Jag räknade till 21 personer som fick njuta av mat och spel.

Nästa år ser det ut som att vi satsar mer på planerade restaurangbesök bägge kvällarna med förbokade bord (så vi slipper vänta till 21.45) för de som vill, och så att Patrick kan få vara med och spela lite på lördagen också. Men vi har ju ett år på oss att fundera.

Själv spelade jag Fire in the Lake (svårt men man vill ha mer hela tiden), Game of Thrones (JÄKLA GREYJOY), Ikusa (kanske bättre för fyra än fem?), Legion of Honor (kul men svårt att få till att karaktärerna faktiskt är med på de stora händelserna) och Quartermaster General (kul design, men lite väl lätt att knäcka ryssarna?).
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Scipio

Citat från: Hannes skrivet  2 februari 2015 kl. 10:20:27
Lite nyfiken på hur det gick i GoT på lördagen förresten? Verkade som det såg bra ut för Roger när jag kikade...
Ja fast spelet konspirerade i min favör.  :)
Alla andra fick uppförsbacke efter att jag som enda spelare greppat 6 supply i turn 2 och fick en supply-check direkt och turnen efteråt så failade vi wildlings och alla fick -1 supply...nästa supply-check kom i turn 9...
"Randomization is too important to be left to chance"

Jon

Massor av tack till Björn och Patrick. Och alla andra inblandade som gjorde det till ett ttoppenkonvent!

Patrick_T

På söndag kväll hittade jag en svart väska (med text "Cambio etc"), med i en gul tröja och en bok om windows system.

Är det nån som glömde det ?

Patrick_T

Roligt att läsa att Galore 2015 blev uppskattat av alla, eller ?  ;)

Tack till Alexander som lärde mig Twilight Struggle, även om det var "the hard way", men debaclet blev kompenserat när mina Italiensk stridvagnar kunde köra i och inta Moskva :P (Sorry min rysk Teddy Björn, men det vissade sig inte vara en så bra ide när dina allierad kastade mig ur Nord Africa :P )

Sunday kväll blev det kollaps, men jag kunde ge tillbaka till brf expedition alla nyklar. När jag var där Vice ordförande Kjell Stjernlöf - som är militär historia intresserade - frågade något jag bodde veta som fransman: Vilken franska general vill vara begravd stående, mot öst ? Det är WWI. Vem vet ? Philippe ?

plforest

Tänkte på Clemenceau, men han var inte general.

Patrick_T

Citat från: plforest skrivet  4 februari 2015 kl. 22:27:16
Tänkte på Clemenceau, men han var inte general.

Full träff. Ah Clemenceau !
Läst på Wikipedia/fr: Om stående kystan det faktisk visade sig vara en myth: Den var lytad, eftersom den var på en åssluttning, och mot en bäck, inte mot Tyskland gränsen (är begravd i Vendee).

Intressant att läsa att satiriskt fransk tidningen "Le Canard Enchaine" namnet var inspirerat av tidningen "L'homme Enchaine" skapat av Clemenceau när hans tidigare tidning "L'Homme Libre" blev censurerad. Och Clemenceau själv cencurerade "Le Canard Enchaine" under WWI ... något han tykte var oundviklig under krigstid.

Kanger

Stort tack för evenemanget, Patrick! Och tack för boken också!  :)